Takie jest nowe Volvo XC70. Już wiadomo, że trafi do Europy

Volvo XC70 w nowej odsłonie nie jest już uterenowionym kombi, lecz pełnoprawnym SUV-em z napędem hybrydowym plug-in. Właśnie trafiło na rynek chiński, ale Szwedzi planują również sprzedaż w Europie. Najważniejsze liczby wyglądają w tym aucie imponująco. To 200 km zasięgu na prądzie i 1200 km całkowitego, choć z pewnym… ale.
- Volvo XC70 2026 to zupełnie nowy SUV, wypełniający lukę pomiędzy XC60 a XC90.
- To auto, którego Szwedzi bardzo potrzebują, szczególnie poza Chinami.
- XC70 powstałe na nowej platformie SMA, opracowanej dla hybryd plug-in.
Wraz z debiutem nowego XC70, Szwedzi sięgają po dobrze znaną nazwę. Jego protoplasta był tak naprawdę uterenowioną odmianą kombi V70 z napędem 4x4, ale… do czasu. W 2014 roku pojawił się wariant przednionapędowy, a 2 lata później zakończono produkcję tego modelu.
Następcą XC70 przez pewien czas było V90 w uterenowionej odmianie Cross Country. Ale to już przeszłość. Teraz debiutuje zupełnie nowe Volvo XC70 2026, które zbudowano na platformie SMA (Scalable Modular Architecture), przygotowanej specjalnie pod hybrydy plug-in o dużym zasięgu.
Nowy model Szwedów w pierwszej kolejności trafił do klientów w Chinach, gdzie można go już zamawiać. Później zostanie wprowadzony także na rynek europejski.
„Nowe XC70 to bardzo atrakcyjny wybór dla klientów, którzy chcą korzystać z zalet elektrycznej jazdy, ale nie są jeszcze gotowi na pełną elektryfikację. /…/ To pomost w drodze do aut w pełni elektrycznych i wzmocnienie pozycji Volvo na największym rynku motoryzacyjnym świata” – mówi Hakan Samuelson, prezes i dyrektor generalny tej szwedzkiej marki.
Nowe Volvo XC70 2026: do 1200 km zasięgu
Volvo XC70 2026 wyróżnia się przede wszystkim dużym zasięgiem. To 200 km w trybie całkowicie elektrycznym oraz 1200 km po zatankowaniu po korek i pełnym naładowaniu baterii trakcyjnej. Powyższe dane dotyczą jednak chińskiego, dość pobłażliwego cyklu CLTC, a nie WLTP.
Szwedzi na razie nie zdradzili pełnych parametrów technicznych europejskiej wersji swojego nowego samochodu. Zgodnie z informacjami pochodzącymi z Chin, Volvo XC70 2026 do dyspozycji ma 1,5-litrową jednostkę spalinową o mocy nieco ponad 160 KM, silnik elektryczny oraz duży akumulator trakcyjny (21,2 lub 39,64 kWh).
Ten ostatni zapewnia możliwość ładowania prądem stałym. Nabicie go w zakresie 0-80% zajmuje zaledwie 23 minuty. Do tego dochodzi funkcja ładowania dwukierunkowego, pozwalająca wykorzystać akumulator jako źródło energii np. podczas biwaku.
TUTAJ przeczytasz test Volvo S90 T8 eAWD plug-in hybrid.
Minimalistyczny styl
We wnętrzu nowego Volvo XC70 2026 panuje minimalistyczny, skandynawski klimat. Przestronna kabina oferuje liczne schowki, wysokiej jakości materiały oraz rozbudowany system audio.
Nowe XC70 zaopatrzono w nowoczesny system infotainment z asystentem głosowym opartym na sztucznej inteligencji. Obsługuje on połączenia, sterowanie funkcjami auta i wyszukiwanie informacji.
Kierowca korzysta z 12,3-calowego wyświetlacza oraz z ogromnego, 15,4-calowego ekranu centralnego w orientacji poziomej. Opcjonalnie dostępny jest także 92-calowy head-up z rozszerzoną rzeczywistością.
Z poziomu aplikacji Volvo można zdalnie sterować m.in. klimatyzacją, a samochód dzięki aktualizacjom OTA będzie otrzymywać nowe funkcje i usprawnienia przez cały cykl swojego życia.
Nowe Volvo XC70 2026: bezpieczeństwo i komfort
Nowe Volvo XC70 2026 korzysta z systemu Safe Space Technology, który dzięki kamerom, radarom i czujnikom monitoruje otoczenie pojazdu. W efekcie wspiera go w unikaniu kolizji i dba o pieszych oraz rowerzystów – np. poprzez ostrzeżenie przed otwarciem drzwi wprost pod nadjeżdżającego cyklistę.
Samochód oferuje także asystenta automatycznej zmiany pasa, system Park Pilot Assist czy aktywne wsparcie w nawigacji.
Podróż umila z kolei zawieszenie zestrojone tak, by łączyć stabilność z komfortem. Dzięki napędowi na obie osie, dużym kołom i sporemu prześwitowi XC70 jest przygotowane również na trudniejsze warunki drogowe.
TUTAJ poznasz dane techniczne Volvo XC60.
Volvo bardzo potrzebuje nowego XC70
Kiedy nowe Volvo XC70 2026 trafi do Europy? Tego na razie nie wiadomo. Wiadomo za to, że Szwedzi potrzebują takiego modelu na swoich najważniejszych rynkach. XC90 i XC60, choć wciąż sprzedają się dobrze i zostały niedawno zmodernizowane, to auta o solidnym stażu rynkowym.
Z kolei duże Volvo EX90, które do sprzedaży trafiło niemal 2 lata po swojej premierze, wciąż boryka się z licznymi problemami z oprogramowaniem. A to zdecydowanie mu nie pomaga w zawojowaniu rynku.
Większą przeszkodą jest jednak napęd czysto elektryczny.






















