Rynek samochodów nowych – październik’22. Skoda Octavia na czele listy życzeń.

Nieco więcej rejestracji nowych samochodów osobowych niż przed rokiem i ponad 9 proc. mniej niż we wrześniu. Tak wyglądał październik i rynek samochodów nowych w Polsce. Na OTOMOTO zmiana lidera popularności.
Najwięcej potencjalnych kupujących oglądało ogłoszenia Skody Octavii. Niestety kłopoty mogą być z jej dostępnością, bo ten model nie mieści się nawet w TOP10 najczęściej wystawianych do sprzedaży samochodów nowych.
Octavia na pozycję lidera zainteresowania czekała od kilku miesięcy. W październiku udało jej się wyprzedzić BMW X5 i zostać najczęściej wyświetlanym modelem nowego samochodu (1,6 proc. wyświetleń ogłoszeń). Na trzecim miejscu nadal Cupra Formentor, ale równolegle z częściej spotykanymi na polskich drogach Volkswagenem T-Roc i Kia Sportage (każdy model po 1,3 proc. wyświetleń ofert). W zestawieniu najpopularniejszych modeli znowu zabrakło Hyundaia Tucsona, który do niedawna był liderem zainteresowania wśród potencjalnych kupujących.
Więcej rejestracji
Nieznaczna poprawa wyników rejestracji w październiku, to wg IBRM Samar efekt lepszej dostępności samochodów w salonach. Ale jednocześnie kierowcy muszą liczyć się z rosnącymi cenami aut i jednocześnie coraz większymi ratami kredytu czy leasingu.
W październiku klienci indywidualni zarejestrowali 28,11 proc. nowych pojazdów, a firmy 71,89 proc. Wśród ofert na OTOMOTO, najłatwiej dostępnym modelem był Volkswagen T-Roc (2,8 proc. wystawionych ogłoszeń), który wyprzedził BMW X5 oraz Skodę Kamiq (odpowiednio 2,6 proc. i 2,2 proc. wystawionych ofert sprzedaży).
Automaty rządzą
Aż 80 proc. wyświetlonych przez użytkowników OTOMOTO samochodów nowych to pojazdy z automatyczną skrzynią biegów. Sprzedający nie do końca nadążają za tym trendem, bo wśród ich ofert automaty stanowiły w październiku niespełna 70 proc. wystawionych ogłoszeń.
Mimo wysokich cen paliwa nadal najpopularniejszym nadwoziem są SUV-y (48,5 proc. wyświetleń ogłoszeń). Później długo, długo nic i dopiero pojawiają się sedany (14,3 proc. wyświetleń). Podium zamykają nadwozia kombi, które w październiku wygenerowały 10,1 proc. wyświetleń. Ekonomiczne auta miejskie to zaledwie 4,7 proc. wyświetleń ofert.
Hybrydy i elektryki
Ceny paliw nie wpływają też istotnie na zainteresowanie samochodami elektrycznymi i hybrydami. Pojazdy niskoemisyjne odnotowały w październiku 17,8 proc. wyświetleń ogłoszeń, to o 1 p.p. mniej niż w tym samym miesiącu rok temu. Rok do roku wzrosło zainteresowanie silnikami benzynowymi, a zmalało napędami Diesla.
Sprzedający najczęściej oferowali nowe samochody w cenie 100 -200 tys. złotych (45,7 proc. wystawionych ogłoszeń). Potencjalni kupujący są gotowi na większy wydatek. Ponad połowa wyświetlonych ofert to auta za ponad 200 tys. złotych.
Rynek samochodów nowych – październik’22 - GALERIA






