14 sierpnia 2025

Kolejna hybryda BYD-a już 3 września trafi do salonów nad Wisłą. To kombi z zasięgiem 1505 km!

BYD Seal 6 DM-i Touring

Po premierze BYD-a Seala 5 DM-i, do Polski już za chwilę trafi większy model z napędem hybrydowym plug-in. To kombi 6 DM-i Touring, które będzie można zamawiać od 3 września tego roku. Co ciekawe, na stronie internetowej tej chińskiej firmy można znaleźć również informację o debiucie sedana.

  • Kolejny model BYD-a trafi do Europy.
  • To Seal 6 DM-i Touring, którego napęd hybrydowy zapewnia zasięg do 1505 km.
  • Sprzedaż wystartuje już 3 września 2025 roku.

BYD, który nie miał dobrego startu na europejskim rynku, właśnie mocno zaczął nadrabiać zaległości. A raczej wprowadzać modele coraz chętniej wybierane przez tutejszych klientów. Czyli hybrydy plug-in o rozszerzonym zasięgu.

W Polsce już można kupić hybrydowe BYD-y U DM-i oraz Seala 5 DM-i. Drugi z nich to wyrośnięty sedan klasy kompakt, mierzący 478 cm długości i wyróżniający się rozstawem osi o wartości 272 cm. Do jego napędu służy 212-konny układ hybrydowy plug-in, zapewniający łączny zasięg 1050 km (125 km na samym prądzie).

TUTAJ przeczytasz test BYD-a Seala 5 DM-i.

BYD Seal 6 DM-i Touring: dwa warianty napędu

Kolejny model tego wytwórcy, czyli Seal 6 DM-i Touring, potrafi zapewnić nawet 1505 km zasięgu, zgodnie z europejskim cyklem WLTP (2000 km, zgodnie z chińskim CLTC). Do napędu tego auta służy jeden z dwóch układów plug-in DM-i piątej generacji.

Podstawowy wariant, zgodnie z danymi pochodzącymi z Państwa Środka, po stronie spalinowej ma 99-konną, wolnossącą jednostkę 1.5, a po elektrycznej – silnik o mocy 161 KM. Na razie nie ma oficjalnych informacji dotyczących rynku polskiego. Wiadomo jednak, że takie auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,5 s i bez tankowania/ładowania pokona dystans 1350 km (WLTP). Średnie zużycie paliwa wynosi tutaj 4,8 l/100 km.

W przypadku drugiego wariantu układu napędowego BYD-a Seala 6 DM-i Touringa mamy do czynienia przede wszystkim z większą baterią LFP o pojemności 18,71 kWh (zgodnie z danymi na chiński rynek). Polski importer podaje, że takie auto wyróżnia się łącznym zasięgiem 1505 km, z czego 140 km pokona bez uruchamiania silnika spalinowego.

Co istotne, jego akumulator może być ładowany z maksymalną mocą 50 kW i ma funkcję dzielenia się prądem z innymi urządzeniami.

TUTAJ przeczytasz test BYD-a Sealiona 7.

Kombi klasy średniej

BYD Seal 6 DM-i mierzy 485 cm długości, 189 cm szerokości oraz 150 cm wysokości. Jego osie są oddalone od siebie o 279 cm, a współczynnik oporu powietrza to niezłe 0,284. Auto prezentuje się nowocześnie i ma całkiem przyjemne dla oka proporcje.

Ma również bardzo obszerny bagażnik. Jego podstawowa pojemność wynosi imponujące 670 l. To poziom praktycznie Skody Superb Combi (690 l). Tyle że po złożeniu oparć kanapy największy ze schowków chińskiego auta rośnie do już dość przeciętnych 1535 l (1920 l w Superbie).

Wewnątrz BYD-a Seala 6 DM-i znajdziemy kokpit z dwoma ekranami, z których cyfrowe zegary mają przekątną 8,8”, a wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego – 12,8”. Oczywiście, co typowe dla modeli tego chińskiego wytwórcy, pozwala on na zmianę orientacji z poziomej na pionową.

TUTAJ przeczytasz test BYD-a Dolhpina Surfa.

BYD Seal 6 DM-i Touring: solidne wyposażenie

Standardowe wyposażenie tego auta obejmuje 6 głośników, 6 poduszek powietrznych, reflektory diodowe oraz podgrzewane i wentylowane fotele. Znajdziemy w nim ponadto system wspomagania DiPilot 100, skupiający w sobie m.in. 12 kamer, radar, a także czujniki ultradźwiękowe.

W najbogatszej odmianie dostępne są z kolei większy ekran centralny (15,6”), 8 głośników i 7 poduszek powietrznych. Komfort BYD-a Seala 6 DM-i Touringa podnosi zawieszenie z systemem tłumienia drgań DiSus-C, wykorzystujące zawory elektromagnetyczne i poprawiające komfort jazdy.

W Polsce BYD Seal 5 DM-i kosztuje 129 900 zł. Cena „szóstki” Touring nie jest jeszcze znana. W Chinach podstawowy wariant tego samochodu stanowi wydatek 109 800 juanów, czyli około 55 900 zł. Dla porównania za model 5 DM-i trzeba tam zapłacić od 89 900 juanów (ok. 45 800 zł).

Niewykluczone więc, że BYD Seal 6 DM-i Touring nad Wisłą nie będzie droższy niż 140 000-150 000 zł.

BYD Seal 6 DM-i Touring
BYD Seal 6 DM-i Touring
BYD Seal 6 DM-i Touring