15 stycznia 2025

Nie jest w stanie konkurować z Audi czy Mercedesem. Na celownik bierze więc… Bentleya

DS No8 - przód

Francuzi mają bardzo śmiały plan. W przyszłości chcieliby rywalizować nie z Mercedesem czy Audi, lecz z… Rolls-Roycem i Bentleyem. Zamiast skupiać się na śrubowaniu sprzedaży, DS Automobiles woli… wzmacniać poczucie luksusu.

Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Ale czy DS na pewno jest rywalem dla Audi lub Mercedesa? Wielu tę markę uznaje bardziej za alternatywę dla samochodów niemieckich producentów niż rzeczywistego konkurenta. Ale teraz, wraz z premierą zupełnie nowego modelu No8, ma się to zmienić.

Tyle że podobne słowa dało się usłyszeć już wielokrotnie z ust przedstawicieli różnych marek. Odważnie mówili oni o nowym otwarciu, przełomie i całkowitej zmianie. Później bywało z tym jednak już bardzo różnie.

TUTAJ poznasz zupełnie nowego DS-a No8.

DS Automobiles z wielkimi ambicjami

Niezależnie od wszystkiego, szef działu designu DS Automobiles – Thierry Metroz – jest przekonany o właściwym kierunku, w którym zaczyna zmierzać zarządzana przez niego marka. Ma ona bowiem być w świecie motoryzacji tym, czym Louis Vuitton w świecie mody.

W wywiadzie udzielonym brytyjskiemu Autocarowi, Metroz wspomina, że ambicje DS Automobiles sięgają bardzo wysoko. „Jesteśmy premium, ale naszą misją jest bycie czymś więcej niż premium. Chcielibyśmy dotknąć luksusu” – twierdzi.

DS Automobiles to młoda marka, powołana do życia w 2014 roku. Według Metroza, aby wypozycjonować ją do poziomu producentów luksusowych potrzeba 20 lat lub nawet więcej. Zaznacza jednak, że może się to nigdy nie udać.

Ale próbować zawsze warto. Metroz twierdzi, że w pozycjonowaniu produktów w kierunku luksusowych kluczem jest „skupienie się na jakości najmniejszych detali”. Poza tym wnętrze najnowszego DS-a No8 jest inspirowane rozwiązaniami znanymi z Bentleya, a także jakością zastosowanych w tych brytyjskich autach materiałów.

„To bardzo luksusowe wnętrze. W porównaniu do naszych niemieckich konkurentów chodzi o jakość materiałów i detale wnętrza. To luksusowy gust” – mówi Metroz.

TUTAJ przeczytasz o możliwości produkcji DS-a SM Tribute.

DS Automobiles: priorytetem jakość

DS No8 bazuje na platformie koncernu Stellantis, zwanej STLA Medium. Już samo to rodzi pewne ograniczenia, związane z umieszczeniem głównych podzespołów czy elementów konstrukcyjnych nadwozia.

Według Metroza korzystanie ze wspólnej architektury sprawia, że samochodom trudno nadać indywidualny charakter. Ale inżynierowie DS Automobiles otrzymali dość dużą swobodą. Mogli np. zmienić umiejscowienie słupków A czy obniżyć linię dachu, aby uzyskać odpowiednie proporcje.

Co ciekawe, DS Automobiles nie ma wyznaczonego celu dotyczącego sprzedaży No8. Zamiast tego Francuzi mieli po prostu stworzyć samochód o bardzo dobrej jakości, wyjątkowym designie i wnętrzu, z którego nie chce się wysiadać.

„Musimy sprzedawać samochody, jak każda marka, ale naszym celem nie jest sprzedaż dużej liczby samochodów. Wolimy wzmacniać nasze pozycjonowanie za pomocą poczucia luksusu” – mówi Metroz.

Nowe otwarcie

Przyszłe modele DS Automobiles mają otrzymać nazwy, zgodne z określeniem, jakie pojawiło się w No8. Czyli nowe wcielenie DS3 to No3, a DS4 to No4.

Przyszłość tej marki mają wyznaczać modele czysto elektryczne o odważnej stylistyce i wysokiej jakości. Oczywiście, wszystko ma to być podparte nowoczesną techniką.

Metroz wierzy, iż w ten sposób DS Automobiles osiągnie swój cel. Badania na klientach wykazały, że „więcej osób jest gotowych kupić auto elektryczne, ale chciałoby zachować przy tym atrakcyjny design i dużą ilość charakteru”.

Chińskie samochody według Metroza stanowią kopię Porsche lub Tesli. Są pozbawione charakteru i duszy. „W DS Automobiles nie chcemy podążać tą samą wizją. Zachowamy coś mocniejszego. Ludzie nie chcą kupować pralki na kołach” – kończy.