Ten SUV Forda to najlepiej zaoszczędzone 40 tys. zł. Oto 7 powodów, by kupić nową Kugę

Eleganckie nadwozie nowej Kugi skrywa przestronne wnętrze, a komfort podróżowania jest tu wprost proporcjonalny do bogatego wyposażenia. Nic dziwnego, że ten Ford sprzedaje się jak ciepłe bułeczki.
SUV-y wybiera się przede wszystkim ze względu na ich uniwersalny charakter. To sprawia, że muszą one łączyć ogień z wodą, by zaspokoić wyśrubowane wymagania klientów. Na szczęście Kuga to potrafi – poznaj potęgę możliwości oferowanych przez nowego SUV-a Forda.
Im szybciej to zrobisz, tym lepiej – wyjątkowy rabat i pakiet korzyści o wartości aż 40 tys. zł czekają w salonach marki.
Wiodąca technologia
Niezależnie od tego, czy musimy przeciskać się w miejskich korkach, czy też chcemy wyruszyć na spontaniczną wyprawę w nieznane, nowa Kuga zawsze będzie świetnym towarzyszem podróży. To zasługa innowacyjnych rozwiązań, które zastosowali inżynierowie Forda.
Ich kunszt najlepiej obrazuje hybrydowa odmiana nowej Kugi. W miejskiej dżungli potrafi ona przejechać nawet 64% w bezszelestnym i ekologicznym trybie elektrycznym. SUV dostępny jest m.in. w trzech zelektryfikowanych wariantach: jako 180- lub 183-konna hybryda (odpowiednio: napęd na przód lub 4x4) oraz jako hybryda typu plug-in o mocy 243 KM
Każdy z nich gwarantuje rewelacyjnie niskie zużycie paliwa, wynoszące od zaledwie 5,3 litra na 100 km. Dzięki temu na tankowanie trzeba się zatrzymać dopiero po przejechaniu 900 km. Wszystkie hybrydowe warianty nowej Kugi bazują na benzynowym, 4-cylindrowym silniku o pojemności 2,5 litra, który jest podstawą układu napędowego. Dzięki tak solidnej pojemności, SUV Forda świetnie sprawdza się w trasie, łącząc oszczędność z wysoką kulturą pracy. Hybryda oparta o 2,5-litrową jednostkę pozbawiona jest nieprzyjemnych, przypominających wycie odgłosów znanych z innych zelektryfikowanych modeli tego segmentu, w których zastosowano silniki o mniejszej pojemności.
Dla zwolenników aktywnego wypoczynku Ford wprowadził też zupełnie nową wersję wyposażenia (Active), która jeszcze bardziej podkreśla podróżnicze kompetencje nowej Kugi.
Sportowa elegancja
Gdy z Forda opadnie już kurz weekendowych eskapad, naszym oczom ukaże się niepowtarzalna sylwetka modelu. Nowa Kuga zyskała m.in ośmiokątną osłonę chłodnicy oraz biegnący nad nią pas świetlny. Te elementy nadają jej jeszcze bardziej elegancki wygląd.
Jednak SUV Forda łączy go z nutą sportowych emocji. Dynamiczny charakter potęgowany jest tutaj przez muskularną sylwetkę nadwozia. Dzięki niej nie sposób przejść obojętnie obok nowej Kugi. Jednak, co równie ważne, ten SUV Forda skrywa też nad wyraz przestronne wnętrze.
Ogrom przestrzeni
Nowy Ford Kuga zapewnia niezrównaną przestrzeń nawet piątce pasażerów. A dzięki regulowanej kanapie można w niej dostosować pojemność bagażnika do aktualnych potrzeb. W zależności od ustawienia tylnych miejsc, nowa Kuga oferuje od 437 do aż 645 litrów przestrzeni bagażowej (420-628 l w wariantach hybrydowych).
Dostęp do największego ze schowków jest niezwykle wygodny, a to za sprawą bezdotykowego, elektronicznego otwierania pokrywy bagażnika.
Wszystko to sprawia, że nowa Kuga to idealny wybór nie tylko dla rodzin, ale dla wszystkich osób potrzebujących funkcjonalnego i praktycznego auta.
Wyższy poziom komfortu
Stylizacja wnętrza idzie tutaj w parze z walorami praktycznymi. Kabina tego SUV-a łączy elegancję z nowoczesnością. Efekt potęgują świetne materiały wykończeniowe.
Wśród nich na pierwszy plan wybija się tapicerka częściowo wykończona skórą ekologiczną Sensico. Nie dość że ona jest wytrzymała i przyjemna w codziennej eksploatacji, to jeszcze powstała w zrównoważonym ekologicznie procesie.
Jednak nowa Kuga dba nie tylko o kondycję środowiska naturalnego, ale również o pasażerów. Opcjonalne fotele ergonomiczne legitymują się certyfikatem AGR.
Dzięki nim pasażerowie siedzący z przodu mogą bardzo dokładnie dopasować kształt fotela do własnych preferencji, zapewniając sobie idealne podparcie dla pleców, nóg oraz głowy. Fotele ergonomiczne zapewniają regulację położenia aż w 18 kierunkach, w tym w elektryczną w 12.
Królewskie warunki
Po zajęciu miejsca w kabinie nowej Kugi wzrok przyciąga wyświetlacz multimediów. Ma on przekątną aż 13,2 cala i służy do obsługi nowego systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4.
SYNC 4 jest równie zaawansowany, co cały samochód. Zapewnia m.in. łączność 5G, która umożliwia bezprzewodowe aktualizacje. Nie zabrakło również ładowarki indukcyjnej oraz bezprzewodowej łączności ze smartfonami Apple CarPlay i Android Auto. Wisienką na torcie jest asystent głosowy Alexa.
Melomani docenią z kolei system audio premium B&O, który dzięki 9 głośnikom i subwooferowi potrafi stworzyć we wnętrzu nowej Kugi atmosferę znaną z najlepszych sal koncertowych.
Innowacyjne wyposażenie
Nowy Ford Kuga dysponuje nie tyko bogatym wyposażeniem z zakresu komfortu, ale również kompletną listą dodatków poprawiających bezpieczeństwo i wspierających kierowcę.
W skład pakietu Driver Assistance wchodzi m.in. zestaw kamer 360 stopni, który ułatwia manewrowanie nawet w najbardziej ciasnych miejscach. A gdy to nie wystarczy, w odwodzie pozostaje asystent automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego. Z kolei adaptacyjny tempomat wyposażono w funkcję Stop & Go, która potrafi automatycznie zatrzymać pojazd, np. w korku, a potem ponownie rozpocząć jazdę. Nie zabrakło też układu utrzymywania pojazdu pośrodku pasa ruchu czy monitorowania martwego pola.
Nowa Kuga może być również wyposażona w innowacyjne reflektory matrycowe LED, które wykorzystują dane nawigacyjne i kamerę, by odpowiednio dostosować strumień światła do sytuacji na drodze, np. na skrzyżowaniach czy rondach.
Na bogatej liście dodatków nie zabrakło też wyświetlacza head-up czy pakietu Winter. Ten ostatni zawiera podgrzewane przednią szybę, kierownicę, fotele oraz skrajne miejsca kanapy.
A to dopiero wierzchołek góry lodowej – sprawdź sam, jak bogato wyposażona jest nowa Kuga.
Rewelacyjne parametry
Wspomnieliśmy już o tym, jak oszczędna jest hybrydowa Kuga (przypomnijmy: zużycie paliwa: 5,3 l/100 km). Jednak to tylko jeden z imponujących wyników. Samochód zapewnia też świetne przyspieszenie od 0 do 100 km/h (9,1 s w wariancie z napędem na przód, 8,3 s w odmianie 4x4).
Co ukryto pod maską? Fundamentem hybrydowego układu napędowego nowej Kugi jest 2,5-litrowy silnik benzynowy, który do pomocy ma jednostkę elektryczną i współpracuje z przekładnią eCVT. Układ generuje 180 KM mocy w odmianie FWD oraz 183 KM w wersji z napędem na obie osie.
Ten ostatni wariant dysponuje też fenomenalnym uciągiem – może holować przyczepę o masie 2100 kg. Aby to ułatwić, Ford opracował również nawigację satelitarną, która konstruuje trasę przejazdu w oparciu o drogi, które najlepiej sprawdzą się podczas jazdy z przyczepą.
Identycznymi możliwościami uciągu dysponuje Kuga w hybrydowej odmianie typu plug-in. Legitymuje się ona mocą 243 KM, a dzięki baterii trakcyjnej o pojemności 14,4 kWh może przejechać nawet 88 km na samym prądzie. Jej podstawą również jest silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, a zużycie paliwa wynosi 5,2 l na 100 km (lub 0,9 l/100 km, gdy podróż rozpoczniemy z w pełni naładowanym akumulatorem trakcyjnym).
W odwodzie pozostają również konwencjonalne odmiany spalinowe. Oparto je o benzynową jednostkę 1.5 ECOBOOST. Słabsza ma moc 150 KM i współpracuje z manualną, 6-biegową przekładnią. Mocniejsza to już 186 KM mocy i automatyczna skrzynia o 8 przełożeniach.
Wszystkie te 3 odmiany (hybryda typu plug in oraz warianty niezelektryfikowane) wprawiane są w ruch przez koła przedniej osi. Łączy je również fenomenalny stosunek ceny do jakości – w aktualnie obowiązującej promocji najtańsza nowa Kuga kosztuje zaledwie 140 480 zł. Maksymalna korzyść przy zakupie tego modelu sięga aż 40 tys. zł.
Nic dziwnego, że klienci szturmują salony Forda. Nie zwlekaj, sprawdź ofertę i zostań posiadaczem tego wyjątkowego, kompaktowego SUV-a!