Hyundai: robot ACR sam naładuje pojazd

Hyundai zaprezentował robota do automatycznego ładowania aut elektrycznych. ACR został opracowany z myślą o niezawodnym działaniu w każdym środowisku, niezależnie od lokalizacji ładowarki, pogody i potencjalnych przeszkód. Koreański producent przewiduje, że w niedalekiej przyszłości roboty będą wspierać ludzi w ładowaniu pojazdów elektrycznych, przezwyciężając problemy z dostępnością dla niektórych kierowców takich aut.
Jakie zadanie spełnia ACR? Otóż prawidłowo podłącza ładowarkę do portu za pomocą technologii sterowania bazującej na kamerze 3D i wykorzystującej algorytmy sztucznej inteligencji (AI). Jest to tak naprawdę jednoramienny robot, który może podłączyć kabel do portu ładowania pojazdu elektrycznego i odłączyć go po zakończeniu ładowania (TUTAJ poznasz rodzaje wtyczek do ładowania auta elektrycznego).
„ACR pomoże uczynić ładowanie pojazdów elektrycznych łatwiejszym i wygodniejszym, zwłaszcza w ciemnym otoczeniu. Poprawi to również dostępność, szczególnie dla osób z barierami ruchowymi, ponieważ kable ładujące stają się coraz grubsze i cięższe, aby umożliwić szybkie ładowanie. Będziemy nadal rozwijać ACR w celu zwiększenia bezpieczeństwa i wygody, aby wszyscy klienci pojazdów elektrycznych mogli wkrótce korzystać z niego na stacjach ładowania" – powiedział Dong Jin Hyun, szef laboratorium robotyki w Hyundai Motor Group (TUTAJ przeczytasz od czego zależy szybkość ładowania auta na prąd).
ACR jest przykładem zaawansowanej technologii robotów w wykonaniu Koreańczyków. Laboratorium Robotyki Grupy brało pod uwagę różne zmienne podczas opracowywania ACR, takie jak miejsce parkowania pojazdu, kształt portu ładowania, pogoda, potencjalne przeszkody i waga przewodu ładującego.
Skomplikowane oprogramowanie
Aby robot mógł bezpiecznie i precyzyjnie przymocować ładowarkę do portu ładowania, wymagane jest oprogramowanie, które może jednocześnie obliczać wiele zmiennych. W tym celu producent opracował algorytm, wykorzystujący technologię sztucznej inteligencji, opartą na kamerach 3D.
Biorąc pod uwagę fakt, że większość ładowarek do pojazdów elektrycznych jest instalowana na zewnątrz, inżynierowie Hyundaia w centrum badawczo-rozwojowym zbudowali specjalnie zaprojektowaną zewnętrzną stację ładowania pojazdów elektrycznych i ocenili jej działanie w różnych warunkach. W rezultacie ACR uzyskał stopień wodoodporności i pyłoszczelności IP65, a jego wydajność została znacznie ulepszona, dzięki czemu może pracować stabilnie nawet w ekstremalnych warunkach – czytamy na portalu elektromobilni.pl.
Ponadto inżynierowie zainstalowali wokół robota słup bezpieczeństwa z wbudowanym czujnikiem laserowym, aby zapobiegać ewentualnym wypadkom, umożliwiając mu wykrywanie nieruchomych i ruchomych przeszkód. Hyundai ma nadzieję, że automatyczne ładowanie robotów znacznie zwiększy wygodę ładowania pojazdów elektrycznych (TUTAJ poznasz etykę ładowania auta na prąd).
W połączeniu z autonomicznymi systemami kontroli parkowania w przyszłości może też poprawić wykorzystanie poprzez sekwencyjne ładowanie kilku zaparkowanych pojazdów. W rezultacie nabijanie baterii aut na prąd stanie się zdecydowanie bardziej wydajne.