Ile trzeba będzie zapłacić za zupełnie nowe auto z Tychów? Dacia Spring w opałach!

Nowy model z fabryki w Tychach ma być oferowany w jednym bogato wyposażonym wariancie. Ile będzie kosztował Leapmotor T03?
Artykuł zawiera autopromocję.
Leapmotor T03 to niewielki, elektryczny samochód miejski, który od połowy czerwca jest wytwarzany w Tychach. Z kolei od października 2023 roku 21% udziałów (za 1,5 mld dolarów) w tym chińskim wytwórcy należy do Stellantisa.
W ramach współpracy obie firmy powołały już spółkę Leapmotor International, w której większość udziałów, bo 51%, ma koncern zarządzany przez Carlosa Tavaresa. Będzie ona odpowiedzialna za budowanie, eksportowanie i sprzedaż aut tego chińskiego wytwórcy poza Państwem Środka.
AUTOPROMOCJA – sprawdź atrakcyjne finansowanie OTOMOTO Lease.
Leapmotor T03 z pierwszą ceną
Na razie w Tychach ma miejsce pilotażowa produkcja Leapmotora T03. W przyszłym roku do tego niedużego auta, mierzącego 362 cm długości, 165,2 cm szerokości oraz 157,7 cm wysokości, ma dołączyć kolejny model z Chin. Tym razem będzie to kompaktowy crossover A12.
Miejskie T03 jest napędzane przez silnik elektryczny o mocy 95 KM, przekazujący moment obrotowy do przednich kół. Życiodajne elektrony czerpie on z baterii o pojemności 41,3 kWh. W rezultacie jego zasięg ma wynieść 400 km (TUTAJ dowiesz się jak jeździ Leapmotor T03).
Jak donosi włoski magazyn quattroroute, Leapmotor T03 w Europie będzie kosztował 19 900 euro. W przeliczeniu na naszą walutę daje to obecnie kwotę około 86 000 zł. Dla porównania za Dacię Spring Rumuni wołają 76 900 zł. Tyle że takie auto ma ubogie wyposażenie, niewielką moc 45 KM i skromny zasięg 225 km.
Odmiana o lepszej specyfikacji i z 65-konnym silnikiem to wydatek 86 000 zł. W jej przypadku zasięg to 228 km, ale za możliwość szybkiego ładowania, podobnie jak w słabszym modelu, trzeba dopłacić 2750 zł.
Leapmotor T03 ma oferować praktycznie pełne wyposażenie seryjne. Obejmie ono m.in. 15-calowe obręcze z lekkich stopów, szyberdach z elektrycznie sterowaną roletą, dwa ekrany w kokpicie, elektrycznie ustawiane lusterka czy reflektory diodowe.
Auto ma również udostępniać systemy wsparcia kierowcy, zapewniające drugi poziom jazdy autonomicznej.
Co z Polską?
Sprzedaż samochodów Leapmotor rozpocznie się już jesienią. Do końca tego roku mają one być dostępne w 200 europejskich salonach Stellantisa. Modele T03 i C10 trafią do Francji, Włoch, Niemiec, Holandii, Portugalii, Belgii, Grecji oraz Rumunii. Docelowo, w 2026 roku Leapmotor ma być oferowany w 500 punktach sprzedaży.
Po pojawieniu się w wybranych krajach Europy, Leapmotor International planuje debiut na innych rynkach. Wymienia się tutaj Indie, Afrykę, Amerykę Północną, Bliski Wschód, a także regiony Azji i Pacyfiku. A co z Polską? Na razie nie ma jej w planach.
Obok T03, na początku do sprzedaży trafi większy Leapmotor C10, będący 5-miejscowym SUV-em mierzącym 4,75 m długości. To auto ma przybywać do Europy z chińskiego Hangzhou. Jego cena pozostaje na razie tajemnicą.
C10 powstał na najnowszej platformie Chińczyków, określanej jako LEAP3.0. Wyróżnia się ona m.in. centralnie zintegrowaną architekturą elektroniczną oraz technologią Cell-to-Chassis (CTC). Ten SUV segmentu D w testach C-NCAP otrzymał 5 gwiazdek, a na jednym ładowaniu pokona dystans 420 km.
Oferowane bądą również hybrydy plug-in dalekiego zasięgu.







