18 sierpnia 2025

Omodzie 9 przybędzie nowy rywal z własnego podwórka. Znamy datę polskiej premiery Jaecoo 8

Po jesiennej premierze „piątki”, zapowiedziano debiut kolejnego modelu Jaecoo na polskim rynku. Będzie nim 7-miejscowe 8 Super Hybrid, które skorzysta z potężnego, 537-konnego układu hybrydowego typu plug-in.

  • Jaecoo rozszerza swoją ofertę na polskim rynku.
  • Jak informuje dealer Omoda & Jaecoo z Gliwic, na początku 2026 roku w Polsce pojawi się model 8.
  • Ma on dysponować potężnym napędem hybrydowym.

Przed Jaecoo pracowity okres w Polsce. Już jesienią gama modeli tego wytwórcy urośnie do dwóch. Wszystko za sprawą „piątki”, która dosłownie przed chwilą pojawiła się w Wielkiej Brytanii w cenie – w przeliczeniu – od około 120 800 zł. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.

Ale to nie wszystkie nowości od tego producenta. Zgodnie z zapowiedzią dealera Omoda & Jaecoo City Car, w lutym 2026 roku nad Wisłą zadebiutuje Jaecoo 8 Super Hybrid, będące siostrzanym modelem Omody 9.

Ta ostatnia zaliczyła znakomity debiut na naszym rynku. W czerwcu, czyli w pierwszym miesiącu sprzedaży, na to auto, kosztujące 219 900 zł, skusiło się 227 klientów. W efekcie z miejsca stało się ono najchętniej wybieraną hybrydą plug-in w Polsce.

TUTAJ zobaczysz porównanie Omody 9 z Audi SQ5.

Jaecoo 8 Super Hybrid: potężna hybryda plug-in

Jaecoo 8 Super Hybrid skorzysta z tego samego układu napędowego, co Omoda 9. Jego trzon stanowi 1,5-litrowa jednostka benzynowa o mocy 143 KM (215 Nm), mająca do współpracy aż trzy silniki elektryczne.

Spośród dwóch, zamontowanych z przodu, jeden pełni funkcję prądnicy, natomiast kolejny – odpowiada za napędzanie tego sporego samochodu. Trzeci silnik znajduje się z tyłu i wprawia w ruch koła tylnej osi. Układ napędowy Jaecoo 8 Super Hybrid wytwarza 537 KM, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,8 s. Dla porównania, Omoda 9 na to samo potrzebuje o 0,9 s mniej.

Całość spina 3-biegowa przekładnia DHT. Napęd, oprócz zmyślnej elektroniki „żonglującej” działaniem silników i układu 4x4, uzupełnia duża bateria trakcyjna. Ma ona pojemności 34,5 kWh oraz dysponuje funkcją szybkiego ładowania prądem stałym.

Zgodnie z „łaskawym” cyklem NEDC w Jaecoo 8 Super Hybrid zapewnia ona zasięg elektryczny na poziomie 175 km. Tutaj jednak możliwość dystansu pokonanego na prądzie wskazuje Omoda 9 i jej 145 km (zgodnie z WLTP). W połączeniu z 70-litrowym zbiornikiem paliwa to chińskie auto jest w stanie pokonać łączny dystans 1100 km.

TUTAJ przeczytasz test Jaecoo 7 Super Hybrid.

Większe auto od Omody 9

Jaecoo 8 Super Hybrid mierzy 482 cm długości, 193 cm szerokości oraz 171 cm wysokości. A to wszystko przy 282-centymetrowym rozstawie osi. Dla porównania, Omoda 9 ma, odpowiednio, 477, 190, 178 oraz 280 cm. Oba auta bazują na tej samej platformie T1X. Korzystają z niej również m.in. Jaecoo 7 i 5 czy Omoda 5.

Tym, co może przekonać do siebie klientów Jaecoo 8 Super Hybrid, jest przede wszystkim możliwość przewiezienia nie 5 – jak w Omodzie 9 – a 7 pasażerów (opcjonalnie). W efekcie to auto o bardziej rodzinnym charakterze.

Jego kokpit mocno różni się od tego, stosowanego w mniejszych samochodach Jaecoo. Nie znajdziemy tutaj centralnego ekranu o pionowej orientacji, lecz dwa wyświetlacze (12,3”), umieszczone pod wspólną taflą szkła.

W efekcie deska rozdzielcza przypomina tę, stosowaną w Omodzie 9. Podobnie jak w niej, ma być ona wykonana w przeważającej części z miękkich materiałów oraz solidnie wykończona. Kropkę nad „i” postawią oświetlenie nastrojowe, bezprzewodowe łączności Android Auto/Apple CarPlay oraz chłodzony schowek w podłokietniku.

TUTAJ przeczytasz test Omody 5.

Bogate wyposażenie w serii

Wyposażenie seryjne Jaecoo 8 Super Hybrid, co typowe dla chińskich modeli, ma być bardzo bogate. Obejmie m.in. zaawansowane systemy wsparcia kierowcy – w tym prowadzenie po pasie ruchu, adaptacyjny tempomat czy monitorowanie martwego pola – oraz zestaw kamer 540 (w tym widok podwozia).

Spodziewać się należy również rozbudowanego zestawu audio, automatycznej klimatyzacji, obsługi głosowej, dużego dachu panoramicznego, adaptacyjnych reflektorów czy ekranu head-up.

Napęd 4x4, wzorem Omody 9 będzie zapewniał kilka trybów pracy do wyboru, mających przede wszystkim dbać o optymalną trakcję na różnych rodzajach nawierzchni. Standardem może być również adaptacyjne zawieszenie, czyli o zmiennej sile tłumienia.

TUTAJ przeczytasz test Chery Tiggo 7.

Jaecoo 8 Super Hybrid: jaka cena?

Jak donosi dealer z Gliwic, debiut Jaecoo 8 Super Hybrid nad Wisłą nastąpi w lutym bieżącego roku. Cena na razie nie jest znana, ale należy spodziewać się zbliżonej do tej, za ile można obecnie kupić Omodę 9. W przypadku wariantu 7-miejscowego – nawet wyższej.

Egzemplarze Jaecoo 8 Super Hybrid, przewidziane dla Polski, trafią do produkcji jeszcze w listopadzie bieżącego roku. „Model kierowany jest do kierowców, którzy cenią siłę, przestrzeń i nowoczesność – bez kompromisów” – informuje gliwicki dealer.