Od giełdy samochodowej do Liderów Jakości OTOMOTO. Jak przez dwie dekady zmienił się rynek motoryzacyjny w Polsce?
Auto Centrum Lis to firma z przeszło 20-letnim doświadczeniem. Historia tego biznesu skupia jak w soczewce fundamentalne zmiany, które zaszły w tym czasie w otaczającej nas rzeczywistości. A Grand Prix w konkursie OTOMOTO dla profesjonalnych sprzedających udowadnia, że tradycja połączona z nowoczesnością daje zupełnie nową jakość. W czym tkwi tajemnica sukcesu?
Cyfrowa rewolucja, która miała miejsce w ostatnich dwóch dekadach, była procesem płynnym, a przez to niemal niezauważalnym. Dlatego, by w pełni zrozumieć skalę idących wraz z nią zmian, pomocny okaże się rzut oka na dane statystyczne. Te są zaś nieubłagane – w 2004 roku, gdy OTOMOTO rozpoczęło swoją działalność nad Wisłą, dostęp do internetu miało mniej niż 8 mln Polaków (źródło: SMG/KRC, Net Track, lipiec 2004).
Z kolei dziś niemal 14 mln odwiedza... tylko naszą platformę. Z kolei sam dostęp do sieci jest już tak powszechny, że niepostrzeżenie stał się czymś zgoła oczywistym. Podobnie jak oczywisty jest fakt, że tak fundamentalne zmiany, jakie zaszły u progu XXI wieku, musiały odcisnąć swoje piętno również na rynku motoryzacyjnym. W końcu to jedna z najważniejszych gałęzi europejskiej gospodarki.
Jak zauważyła Agnieszka Czajka, general manager OTOMOTO, „Kiedyś decydowaliśmy się na zakup auta słuchając dźwięku silnika na zatłoczonej, lokalnej giełdzie, dziś możemy świadomie kupować samochody z całej Polski, znając ich historię i opinię ekspertów o stanie technicznym”.
Dzięki internetowi zniesione zostały ograniczenia terytorialne, które w przeszłości dotykały kierowców poszukujących czterech kółek. Tym samym otworzyła się niemal niczym nieskrępowana przestrzeń dla sprzedawców samochodów.
Auto Centrum Lis Liderem Jakości OTOMOTO
Te szerokie możliwości, które przyniosła cyfrowa rewolucja XXI wieku, w pełni wykorzystała firma Auto Centrum Lis. Biznes, który zaczął się ponad 20 lat temu na kaliskiej giełdzie samochodowej, przeistoczył się w zatrudniające ponad 300 osób, prężnie działające przedsiębiorstwo. U jego steru znajduje się zaś kolejne pokolenie rodziny.
W uznaniu dla wysokiej jakości jednego z ogłoszeń wystawionych przez tego dealera na naszej platformie, OTOMOTO przyznało Auto Centrum Lis Grand Prix w konkursie dla profesjonalnych sprzedających „Liderzy Jakości OTOMOTO”. Tym samym firma stała się bohaterem najnowszego spotu z serii „Prawdziwe historie” OTOMOTO”.
Ten mikro-reportaż to nie tylko opowieść o sukcesie rodzinnej firmy założonej przez Stefana Lisa, ale też pełna ciepłej nostalgii podróż w czasie do epoki, w której rzesze polskich przedsiębiorców budowało od podstaw rodzący się kapitalizm.
W przypadku naszego bohatera wszystko zaczęło się od świadczenia przewozów pasażerskich, a pojawiający się w tle tej historii Mercedes typoszeregu W124 jest dziś pojazdem kultowym – i to nie tylko wśród doświadczonych taksówkarzy.
Równie ikoniczne, a zarazem rzadko już spotykane, jest określenie badylarz, które przylgnęło do ogrodników handlujących kwiatami na przełomie tysiącleci. A tak się składa, że to właśnie kwiatowy biznes poprzedził u Stefana Lisa pomysł, by połączyć motoryzacyjne doświadczenia taksówkarza z żyłką sprzedawcy.
Efekt jest już historią. I to prawdziwą, którą warto prześledzić oglądając najnowszy odcinek naszego cyklu. Jego najważniejszą częścią są... stojący za firmą ludzie. Bo, jak słusznie zauważył nestor rodu Lisów: „Bez ludzi nic się nie zrobi. Najważniejsze jest dobrać załogę”.