1 października 2025

Spalinowy następca Ceeda z polskimi cenami. Kia K4 wszystkiego ma więcej

Kia K4

Kia Ceed otrzymała nie jednego, a dwóch następców. Po stronie elektrycznej znajduje się EV4, natomiast po spalinowej – K4. Wyraźnie większe i nowocześniejsze, występuje z trzema jednostkami napędowymi do wyboru i w trzech wariantach wyposażenia. Wszystkiego oferuje więcej, a jego cena – przynajmniej w podstawowej wersji – została utrzymana w ryzach.

  • Kia K4 wchodzi na polski rynek.
  • W podstawowej wersji kosztuje od 107 490 zł.
  • W ofercie znajdują się silniki o mocy od 115 do 180 KM.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Kia Ceed, będąca jednym z najbardziej przełomowych modeli tego producenta, odeszła do lamusa. Podobnie jak to było w przypadku tyskiego Fiata 500, z produkcji wycofano ją po cichu i bez żadnego rozgłosu.

Co ciekawe, Ceed otrzymał nie jednego, a dwóch następców. Pierwszym jest elektryczne EV4, oferowane w odmianach hatchback i fastback. Tak jak można było się tego spodziewać, kosztuje ono wyraźnie więcej niż poprzednik, którego obecnie wciąż można kupić w cenie od 98 400 (hatchback) lub od 101 400 zł (kombi).

Za podstawowy wariant EV4 zapłacimy z kolei 173 900 (hatchback) lub 192 900 zł (fastback). Dlatego teraz – „na białym koniu” – do salonów wjeżdża K4, wycenione od 107 490 zł.

Kia K4: dużo więcej centymetrów

Kia K4 mierzy 444 cm długości i 185 cm szerokości. Na tle Ceeda (odpowiednio, 431 i 180 cm) jest więc samochodem wyraźnie większym. Przekłada się to na bagażnik o pojemności 438 l, który można powiększyć do 1217 l.

„Wnętrze zapewnia pasażerom z tyłu najlepszą w klasie przestrzeń na nogi (964 mm) i dużą ilość miejsca nad głową (991 mm z przodu i 977 mm z tyłu)” – informuje koreański producent.

Do napędu Kii K4 służy jeden z trzech silników. Podstawowy z pojemności 998 cm3 wyciska 115 KM przy 6000 obr./min. Współpracuje on z 6-biegową przekładnią ręczną i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12,0 s oraz prędkość maksymalną 186 km/h.

Powyżej w ofercie znajduje się 4-cylindrowa jednostka 1.6 T-GDI, oferowana w dwóch wariantach mocy. Słabszy wytwarza 150 KM (0-100 km/h w 9,1 s i 207 km/h), natomiast mocniejszy – 180 KM. Taka Kia K4 pierwsze 100 km/h „załatwia” w 8,4 s i maksymalnie pojedzie 210 km/h.

Zużycie paliwa? Wariant z 1-litrową jednostką napędową średnio na 100 km „wypija” 5,7-6,0 l paliwa. Z kolei w przypadku większego silnika to 6,3-6,9 l/100 km. Zbiornik paliwa ma pojemność 47 l.

PRZECZYTAJ: Chce być elektrycznym Range Roverem dla rodziny. Czy Kia EV9 ma ku temu wystarczające kompetencje? | MEGATEST

Kia K4: trzy wersje wyposażenia

Kia K4 występuje w odmianach M, L oraz GT Line. W podstawowej zapłacimy za nią 107 490 zł (1.0 T-GDI) lub 116 490 zł (1.6 T-GDI/150 KM).

Standardowe wyposażenie seryjne jest już całkiem solidne i obejmuje m.in.:

  • utrzymywanie pośrodku pasa ruchu
  • 7 poduszek powietrznych
  • reflektory w technologii LED
  • 16-calowe obręcze z lekkich stopów
  • dostęp bezkluczykowy
  • funkcję auto hold
  • trzy ekrany (4-calowy po stronie kierowcy, 5,3” do obsługi klimatyzacji i 12,3-calowy centralny)
  • bezprzewodowe Android Auto/Apple CarPlay
  • kamerę cofania
  • automatyczną klimatyzację dwustrefową
  • przednie i tylne czujniki parkowania
  • adaptacyjny tempomat
  • asystenta jazdy po autostradzie (tylko 1.6 T-GDI)

Kia K4 L kosztuje 119 990 zł (1.0 T-GDI), 128 990 zł (1.6 T-GDI/150 KM) lub 133 490 zł (1.6 T-GDI/180 KM).

Wyposażenie jest bogatsze niż w przypadku M o m.in.:

  • lampy przednie w stylistyce sześciu kostek
  • ekran zegarów o przekątnej 12,3”
  • fotochromatyczne lusterko wsteczne
  • przyciemniane szyby tylne
  • podgrzewane fotele i kierownica
  • elektryczną regulację fotela kierowcy
  • tapicerkę ze skóry syntetycznej
  • ładowarkę indukcyjną
  • monitorowanie martwego pola
  • czujnik deszczu z automatycznymi wycieraczkami
  • nawiewy dla drugiego rzędu siedzeń
  • 17-calowe obręcze z lekkich stopów

Wersja GT-Line występuje tylko w połączeniu z jednostkami 1.6 T-GDI. Ze słabszą z nich stanowi wydatek 149 990 zł, a z mocniejszą – 154 490 zł.

Specyfikacja GT Line obejmuje dodatkowo:

  • asystenta jazdy po autostradzie z funkcją automatycznej zmiany pasa ruchu
  • monitowanie martwego pola z wyświetlaniem obrazu na ekranie zegarów
  • łopatki do zmiany biegów
  • 12,3-calowy ekran head-up
  • nagłośnienie Harman Kardon
  • podgrzewane skrajne siedzenia kanapy
  • wentylowane fotele
  • funkcję pamięci ustawień fotela kierowcy
  • elementy stylistyczne typowe dla wersji GT Line
  • metalowe nakładki na pedały
  • 18-calowe obręcze z lekkich stopów

Kia K4: gwarancja i opcje

Kia K4, podobnie jak inne modelu tego wytwórcy, jest objęta 7-letnią gwarancją z limitem do 150 000 km. Jej nadwozie może być pomalowane 1 z 9 kolorów do wyboru, w tym m.in. dwoma odcieniami bieli, dwoma szarości, a także czerwonym, złotym lub niebieskim.

Lakiery metalizowany i pastelowy stanowią wydatek 3000 zł. Wśród opcji znajdziemy ponadto szklany dach panoramiczny (3500 zł) czy trzy pakiety – Zimowy, Drive Wise oraz Business Line. Pierwszy kosztuje 1500 zł (podgrzewane fotele i kierownica) i jest dostępny dla odmiany M.

Kolejne dwa są łączone ze środkową specyfikacją (L). Drive Wise kosztuje 2000 zł i zawiera m.in. system automatycznego hamowania z aktywnym wspomaganiem ruchu w celu uniknięcia kolizji oraz asystenta jazdy autostradową z funkcją zmiany pasa ruchu.

W Business Line (10 000 zł) znajdziemy m.in. wentylowane fotele, oświetlenie nastrojowe, ekran head-up, system kamer, nagłośnienie Harman Kardon czy monitorowanie martwego pola z obrazem rzucanym na zegary.

Kia K4: nowoczesny kokpit

W kabinie, poza dużą przestrzenią, znajdziemy mnóstwo elektroniki. Panoramiczny ekran (dostępny od drugiej wersji wyposażenia) obejmuje 12,3-calowy zestaw cyfrowych wskaźników, 5,3-calowy wyświetlacz do sterowania klimatyzacją i 12,3-calowy system informacyjno-rozrywkowy.

Ten ostatni integruje nawigację, multimedia i ustawienia samochodu w jednym interfejsie. Standardem są bezprzewodowa łączność ze smartfonami Apple CarPlay i Android Auto, a w wyższych wersjach wyposażenia – także bezprzewodowa ładowarka oraz zestaw kamer dookoła nadwozia.

Co ciekawe, dzięki technologii Digital Key 2.0, smartfon może pełnić funkcję cyfrowego klucza. Asystent głosowy AI pozwala sterować funkcjami komendą „Hej Kia” – od obsługi systemów aż po lokalne rekomendacje ciekawych miejsc.

Kia K4
Kia K4
Kia K4
Kia K4
Kia K4
Kia K4
Kia K4
Kia K4