Szykujesz się do zakupu MG4? Ta nowość z Chin wygląda dużo lepiej

Zupełnie nowe MG, które trafi również na europejski rynek, jest oparte na tej samej platformie, co kontrowersyjny model 4. Brytyjsko-chińska marka właśnie pokazała oficjalne zdjęcia MG ES5, które plasuje się pomiędzy ZS-em a HS-em.
MG sypie nowościami, jak z rękawa. W tym roku debiutowały już zupełnie nowe generacje HS-a i ZS-a. Do Polski trafił niesamowity Cyberster (TUTAJ przeczytasz o tym więcej), a teraz Chińczycy zapowiedzieli kolejną nowość, która przyjedzie do Europy.
To MG ES5, mierzące 448 cm długości, 185 cm szerokości oraz 162 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 273 cm. Nad elektrycznym MG4 ten nowy crossover góruje w każdym kierunku, a przede wszystkim na długość (+19 cm) i wysokości (+12 cm).
MG ES5: na tej samej platformie, co MG4
MG ES5 i MG4 dzielą ze sobą tę samą platformę modułową MSP (Modular Scalable Platform). Jest ona przeznaczona wyłącznie dla modeli elektrycznych i wykorzystuje akumulatory produkcji spółki joint venture CATL-SAIC.
W MG ES5 mają one pojemność 49,1 albo 62,2 kWh, co przekłada się na dość przeciętny zasięg. Zgodnie z pobłażliwym cyklem CLTC wynosi on, odpowiednio, 425 lub 515/525 km. Co istotne, baterie zastosowane w ES5 mają grubość wynoszącą zaledwie 11 cm. Są więc najcieńsze na świecie (TUTAJ przeczytasz o szykowanej przez MG rewolucji w akumulatorach).
Do napędu zupełnie nowego modelu MG służy 170-konny silnik umieszczony przy tylnej osi. Rozwija on 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8 s. Prędkość maksymalna to 170 km/h.
MG ES5, w zależności od wersji, waży 1685 lub 1740 kg. Dla porównania masa własna MG4 wynosi od 1620 do 1803 kg w przypadku mocarnej, 4-napędowej odmiany XPower.
Zamiast MG ZS EV
Nowy model Chińczyków na europejskim rynku zastąpi MG ZS EV, które nie było oferowane w Polsce. Niewiadomą wciąż pozostaje nazwa tego samochodu. Otóż określenia S5 używa Audi dla usportowionych wariantów swojego modelu klasy średniej.
Według brytyjskiego magazynu Autocar, cena MG ES5 w Wielkiej Brytanii ma wynieść mniej więcej 30 000 funtów, czyli około 154 000 zł. Nowy elektryk z Chin zadebiutuje tam na początku przyszłego roku.
W Polsce zapewne to auto może być tańsze. Obecnie za MG4 w podstawowym wariancie, a więc z baterią trakcyjną o pojemności 49 kWh, trzeba zapłacić 125 200 zł (nawet 121 200 zł w najnowszej promocji). ES5 będzie kosztowało zapewne niewiele więcej.
MG ES5: ósmy model w ofercie?
Obecnie w polskiej ofercie MG znajduje się 7 modeli. Są to ZS i HS pierwszej generacji, ZS Hybrid+, nowy HS, a także modele 3, 4 i Cyberster.
Wszystkie łączy fakt, że są objęte 7-letnią gwarancją z limitem przebiegu do 150 tys. km, choć z licznymi wyłączeniami. Bilet wstępu do świata MG stanowi ZS (1.5, 106 KM), kosztujący obecnie od 79 800 zł (TUTAJ przeczytasz megatest tego auta).



