3 października 2025

Nowa Kia Stonic do kupienia nad Wisłą. Ma świeży styl i rozsądną cenę

Nowa Kia Stonic 2026

Nowa Kia Stonic bardzo szybko po swoim debiucie wjechała do polskich salonów. Ma zadziorny wygląd rodem z większych, droższych modeli, cyfrowy kokpit, a pod maską – jeden z dwóch oszczędnych silników benzynowych 1.0 T-GDI. Wyposażenie? Niezłe. Cena? Rozsądna.

  • Nowa Kia Stonic 2026 do kupienia w Polsce.
  • Auto kosztuje od 90 990 zł i ma silniki o mocy 100 lub 115 KM.
  • Do wyboru trzy wersje wyposażenia.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Kia Stonic pierwszej generacji, choć była samochodem o atrakcyjnym nadwoziu i dobrym wykończeniu, nie zrobiła furory na polskim rynku. Być może zmieni to jej drugie wydanie, które postawiło na odważniejszą stylizację.

Wyglądem blisko jej do elektrycznych modeli EV3 i EV9 oraz do odnowionego Sportage'a. Z przodu króluje charakterystyczna cyfrowa „twarz tygrysa”, osadzona między pionowymi reflektorami. Klasyczne klosze odeszły do lamusa.

Światła do jazdy dziennej Star Map LED w droższych wersjach witają animacją. Wzór tylnych lamp ma nową, wyrazistą grafikę świetlną, a pokrywa bagażnika została przeprojektowana tak, by optycznie poszerzyć Stonica.

W palecie pojawiły się dwa nowe kolory lakieru: Adventurous Green (zielony) i Yacht Blue (niebieski). Do wyboru są 16- lub 17-calowe obręcze, a całe długość nadwozia urosło o 25 mm – Stonic pomiędzy zderzakami ma teraz 416 cm.

Nowa Kia Stonic 2026: cyfrowy kokpit

Choć nadwozie nowej Kii Stonic 2026 zdradza pokrewieństwo z poprzednikiem, kabina została zaprojektowana na nowo. Trzon interfejsu stanowi panoramiczny zestaw wyświetlaczy Ultra Wide-Display. To 12,3-calowe cyfrowe zegary, połączone z 12,3-calowym ekranem multimediów. W podstawowych wersjach L i M wyświetlacz po stronie kierowcy ma jednak przekątną 4,2”.

Układ menu jest prosty, a reakcje na dotyk – szybkie. Poniżej ekranów znalazł się osobny panel Multimode Touch Display z dwoma pokrętłami do sterowania multimediami lub klimatyzacją, co skraca czas interakcji w trakcie jazdy.

Konsola środkowa mieści ładowarkę indukcyjną, porty USB-C, przełączniki ogrzewania foteli i pojemny schowek z podłokietnikiem. Bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto są w standardzie.

Nowa Kia Stonic 2026: dwa silniki do wyboru

Pod maską może pracować jedna z dwóch 3-cylindrowych jednostek napędowych 1.0 T-GDI. Odmiana o mocy 100 KM (0-100 km/h w 11,0-12,1 s; 5,5-5,9 l/100 km) celuje w spokojnych kierowców. W drugiej, mocniejszej zastosowano układ miękkiej hybrydy (MHEV).

Wytwarza ona 115 KM i zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10,7-10,8 s przy średnim zapotrzebowaniu na paliwo na poziomie 5,3-5,7 l/100 km.

Standardowo nowa Kia Stonic 2026, niezależnie od silnika, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, natomiast rozsądną opcją do miasta jest 7-biegowy dwusprzęgłowy automat 7DCT (dopłata 6800 zł do każdej wersji wyposażenia).

Charakter napędu pozostaje miejski i elastyczny – Stonic nie udaje hot hatcha, za to w codziennej jeździe korzysta z nisko dostępnego momentu obrotowego, co sprzyja niewielkiemu zapotrzebowaniu na paliwo.

Nowa Kia Stonic 2026: trzy wersje wyposażenia

Oferta wyposażenia składa się z trzech poziomów. To M (start), L (złoty środek) i GT-Line. Podstawowy wariant nowej Kii Stonic 2026 1.0 T-GDI M kosztuje 90 990 zł i nie występuje z mocniejszą jednostką napędową.

W jego wyposażeniu znajdziemy m.in.:

  • utrzymywanie na pasie ruchu
  • 6 poduszek powietrznych
  • tempomat
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • kamerę cofania
  • cyfrowy zestaw wskaźników 4,2”
  • centralny ekran 12,3”
  • elektroniczny hamulec postojowy (w 7DCT)
  • klimatyzację manualną
  • elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
  • 16-calowe obręcze z lekkich stopów

Nowa Kia Stonic 2026 w odmianie L stanowi wydatek 98 990 zł (1.0 T-GDI) lub 109 990 zł (1.0 T-GDI MHEV).

W stosunku do wariantu L otrzymujemy dodatkowo:

  • światła mijania i drogowe w technologii LED z funkcją powitalną
  • diodowe lampy tylne
  • monitorowanie martwego pola
  • automatyczną klimatyzację
  • podgrzewane kierownicę i fotele
  • czujnik deszczu z automatycznymi wycieraczkami
  • elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami LED-owymi
  • przyciemnianie tylne szyby
  • 17-calowe obręcze aluminiowe

Na szczycie oferty widnieje GT-Line w cenie 110 990 zł. Jest on dostępny wyłącznie z mocniejszą jednostką napędową.

Na tle poprzednich wersji można liczyć m.in. na:

  • sportową stylistykę nadwozia
  • światła przeciwmgielne w technologii LED
  • 12,3-calowy ekran zegarów
  • indukcyjną ładowarkę o mocy 15W
  • dostęp bezkluczykowy
  • klucz cyfrowy
  • oświetlenie nastrojowe w kabinie
  • tapicerkę skórzano-materiałową
  • 17-calowe obręcze z lekkich stopów o wzorze GT-Line

Nowa Kia Stonic 2026: cztery płatne pakiety

Nowa Kia Stonic 2026 występuje w 9 kolorach do wyboru, a jedynym bez dopłaty jest pastelowa biel. Reszta lakierów kosztuje 2900 zł. Ponadto w opcji znajdziemy cztery pakiety oraz elektrycznie otwierane okno dachowe (2000 zł).

Pakiety Winter (podgrzewane kierownica i fotele) i LED (oświetlenie diodowe z przodu i z tyłu) wymagają 1500 zł dopłaty. Są łączone wyłącznie z odmianą M. Drive Wise (automatyczne hamowanie na skrzyżowaniach, aktywny tempomat, asystent jazdy autostradowej) stanowi wydatek 2500 zł i jest przeznaczony dla wariantu L.

Tak samo jak Business Line w cenie 5000 zł. Zawiera on m.in. elektroniczny hamulec postojowy, 12,3-calowe ekran zegarów, ładowarkę indukcyjną, 2 porty USB-C z tyłu oraz dostęp bezkluczykowy.

Nowa Kia Stonic 2026 jest objęta 7-letnią gwarancją mechaniczną z limitem przebiegu 150 000 km.

Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026
Nowa Kia Stonic 2026