Nowa Kia Stonic do kupienia nad Wisłą. Ma świeży styl i rozsądną cenę

Nowa Kia Stonic bardzo szybko po swoim debiucie wjechała do polskich salonów. Ma zadziorny wygląd rodem z większych, droższych modeli, cyfrowy kokpit, a pod maską – jeden z dwóch oszczędnych silników benzynowych 1.0 T-GDI. Wyposażenie? Niezłe. Cena? Rozsądna.
- Nowa Kia Stonic 2026 do kupienia w Polsce.
- Auto kosztuje od 90 990 zł i ma silniki o mocy 100 lub 115 KM.
- Do wyboru trzy wersje wyposażenia.
Kia Stonic pierwszej generacji, choć była samochodem o atrakcyjnym nadwoziu i dobrym wykończeniu, nie zrobiła furory na polskim rynku. Być może zmieni to jej drugie wydanie, które postawiło na odważniejszą stylizację.
Wyglądem blisko jej do elektrycznych modeli EV3 i EV9 oraz do odnowionego Sportage'a. Z przodu króluje charakterystyczna cyfrowa „twarz tygrysa”, osadzona między pionowymi reflektorami. Klasyczne klosze odeszły do lamusa.
Światła do jazdy dziennej Star Map LED w droższych wersjach witają animacją. Wzór tylnych lamp ma nową, wyrazistą grafikę świetlną, a pokrywa bagażnika została przeprojektowana tak, by optycznie poszerzyć Stonica.
W palecie pojawiły się dwa nowe kolory lakieru: Adventurous Green (zielony) i Yacht Blue (niebieski). Do wyboru są 16- lub 17-calowe obręcze, a całe długość nadwozia urosło o 25 mm – Stonic pomiędzy zderzakami ma teraz 416 cm.
Nowa Kia Stonic 2026: cyfrowy kokpit
Choć nadwozie nowej Kii Stonic 2026 zdradza pokrewieństwo z poprzednikiem, kabina została zaprojektowana na nowo. Trzon interfejsu stanowi panoramiczny zestaw wyświetlaczy Ultra Wide-Display. To 12,3-calowe cyfrowe zegary, połączone z 12,3-calowym ekranem multimediów. W podstawowych wersjach L i M wyświetlacz po stronie kierowcy ma jednak przekątną 4,2”.
Układ menu jest prosty, a reakcje na dotyk – szybkie. Poniżej ekranów znalazł się osobny panel Multimode Touch Display z dwoma pokrętłami do sterowania multimediami lub klimatyzacją, co skraca czas interakcji w trakcie jazdy.
Konsola środkowa mieści ładowarkę indukcyjną, porty USB-C, przełączniki ogrzewania foteli i pojemny schowek z podłokietnikiem. Bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto są w standardzie.
Nowa Kia Stonic 2026: dwa silniki do wyboru
Pod maską może pracować jedna z dwóch 3-cylindrowych jednostek napędowych 1.0 T-GDI. Odmiana o mocy 100 KM (0-100 km/h w 11,0-12,1 s; 5,5-5,9 l/100 km) celuje w spokojnych kierowców. W drugiej, mocniejszej zastosowano układ miękkiej hybrydy (MHEV).
Wytwarza ona 115 KM i zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10,7-10,8 s przy średnim zapotrzebowaniu na paliwo na poziomie 5,3-5,7 l/100 km.
Standardowo nowa Kia Stonic 2026, niezależnie od silnika, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, natomiast rozsądną opcją do miasta jest 7-biegowy dwusprzęgłowy automat 7DCT (dopłata 6800 zł do każdej wersji wyposażenia).
Charakter napędu pozostaje miejski i elastyczny – Stonic nie udaje hot hatcha, za to w codziennej jeździe korzysta z nisko dostępnego momentu obrotowego, co sprzyja niewielkiemu zapotrzebowaniu na paliwo.
Nowa Kia Stonic 2026: trzy wersje wyposażenia
Oferta wyposażenia składa się z trzech poziomów. To M (start), L (złoty środek) i GT-Line. Podstawowy wariant nowej Kii Stonic 2026 1.0 T-GDI M kosztuje 90 990 zł i nie występuje z mocniejszą jednostką napędową.
W jego wyposażeniu znajdziemy m.in.:
- utrzymywanie na pasie ruchu
- 6 poduszek powietrznych
- tempomat
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- kamerę cofania
- cyfrowy zestaw wskaźników 4,2”
- centralny ekran 12,3”
- elektroniczny hamulec postojowy (w 7DCT)
- klimatyzację manualną
- elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
- 16-calowe obręcze z lekkich stopów
Nowa Kia Stonic 2026 w odmianie L stanowi wydatek 98 990 zł (1.0 T-GDI) lub 109 990 zł (1.0 T-GDI MHEV).
W stosunku do wariantu L otrzymujemy dodatkowo:
- światła mijania i drogowe w technologii LED z funkcją powitalną
- diodowe lampy tylne
- monitorowanie martwego pola
- automatyczną klimatyzację
- podgrzewane kierownicę i fotele
- czujnik deszczu z automatycznymi wycieraczkami
- elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami LED-owymi
- przyciemnianie tylne szyby
- 17-calowe obręcze aluminiowe
Na szczycie oferty widnieje GT-Line w cenie 110 990 zł. Jest on dostępny wyłącznie z mocniejszą jednostką napędową.
Na tle poprzednich wersji można liczyć m.in. na:
- sportową stylistykę nadwozia
- światła przeciwmgielne w technologii LED
- 12,3-calowy ekran zegarów
- indukcyjną ładowarkę o mocy 15W
- dostęp bezkluczykowy
- klucz cyfrowy
- oświetlenie nastrojowe w kabinie
- tapicerkę skórzano-materiałową
- 17-calowe obręcze z lekkich stopów o wzorze GT-Line
Nowa Kia Stonic 2026: cztery płatne pakiety
Nowa Kia Stonic 2026 występuje w 9 kolorach do wyboru, a jedynym bez dopłaty jest pastelowa biel. Reszta lakierów kosztuje 2900 zł. Ponadto w opcji znajdziemy cztery pakiety oraz elektrycznie otwierane okno dachowe (2000 zł).
Pakiety Winter (podgrzewane kierownica i fotele) i LED (oświetlenie diodowe z przodu i z tyłu) wymagają 1500 zł dopłaty. Są łączone wyłącznie z odmianą M. Drive Wise (automatyczne hamowanie na skrzyżowaniach, aktywny tempomat, asystent jazdy autostradowej) stanowi wydatek 2500 zł i jest przeznaczony dla wariantu L.
Tak samo jak Business Line w cenie 5000 zł. Zawiera on m.in. elektroniczny hamulec postojowy, 12,3-calowe ekran zegarów, ładowarkę indukcyjną, 2 porty USB-C z tyłu oraz dostęp bezkluczykowy.
Nowa Kia Stonic 2026 jest objęta 7-letnią gwarancją mechaniczną z limitem przebiegu 150 000 km.


















