Nowe Renault Clio wchodzi na polski rynek. Fiat Grande Panda poczuje jego oddech na plecach

Szósta generacja Renault Clio debiutuje w Polsce. Znamy ceny oraz terminy pierwszych dostaw.
- Nowe Renault Clio debiutuje z hybrydą o mocy 160 KM.
- Samochód oferuje trzy poziomy wyposażenia oraz bagażnik o pojemności 391 l.
- Gamę napędów otwiera silnik TCe 115, a docelowo dołączy do niego także jednostka ECO-G 120.
Renault nie rezygnuje ze spalinowego hatchbacka segmentu B. Szósta generacja Clio właśnie wchodzi na nasz rynek. Francuzi twierdzą, że auto ma funkcje i elementy wyposażenia zwykle obecne w samochodach z wyższych segmentów. Zamówienia można składać od 29 października, a pierwsze samochody powinny trafić do klientów na początku 2026 roku.
Nowe Clio dołącza do gamy modeli Renault z segmentu B. Oprócz opisywanego auta, należą do niej dwa auta elektryczne, czyli Renault 5 (392 cm długości) i Renault 4 (414 cm), a także spalinowy Captur (424 cm).
Warto wspomnieć, że Twingo E-Tech electric, które ma zostać wprowadzone na rynek, będzie stanowiło najbardziej przystępną cenowo ofertę marki w segmencie A.
Oferta napędowa
Wśród nowości jest oszczędna hybryda o mocy 160 KM w cenie od 106 900 zł. Ten układ łączy zalety silników elektrycznych i spalinowych. Względem poprzednika oferuje moc zwiększoną o 15 KM i dodatkowe 22 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz 8,3 sekundy, czyli o sekundę szybciej niż w poprzedniej generacji. Auto jest także bardzo oszczędne: średnie zużycie paliwa wynosi 3,9 l/100 km.
Ale nowe Clio docelowo będzie oferowane z kilkoma wersjami napędu. Gamę już dziś otwiera silnik TCe 115 w cenie od 84 900 zł. To 3-cylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1.2 o mocy 115 KM, która w standardzie współpracuje z 6-biegową przekładnią ręczną. W ofercie pojawi się także TCe 115 z automatyczną skrzynią EDC. Również w jej przypadku ma być do dyspozycji 6 przełożeń. Ponadto producent obiecuje sterowanie manetkami przy kierownicy oraz bardzo responsywne działanie.
Fani superoszczędnej jazdy powinni poczekać do przyszłego roku, kiedy na rynek trafi także jednostka ECO-G 120 ze skrzynią EDC. Jest to odmiana dwupaliwowa fabrycznie wyposażona w instalację gazową LPG. We wszystkich wersjach napędzane są koła przedniej osi.
W przypadku nowego Clio do wyboru są trzy poziomy wyposażenia, które mają zaspokoić potrzeby klientów: evolution, techno i esprit Alpine. Oto pełen cennik:
- evolution TCe 115 – 84 900 zł
- evolution full hybrid E-Tech – 106 900 zł
- techno TCe 115 – 92 900 zł
- techno full hybrid E-Tech – 114 900 zł
- esprit Alpine full hybrid E-Tech – 123 900 zł
Bazowe Renault Clio evolution
Podstawowa wersja nosi nazwę evolution. W aucie znajduje się aktywny regulator prędkości, zaawansowany system kontroli uwagi kierowcy, automatyczny hamulec postojowy, centralny wyświetlacz 10,1" z funkcją replikacji ekranu smartfona, deska rozdzielcza obita materiałem tekstylnym, fotel kierowcy z regulacją wysokości, klimatyzacja oraz tylne czujniki parkowania.
Pośrednie Renault Clio techno
Wyższa wersja wyposażenia otrzymała nazwę techno. Po zamówieniu jej do listy wyposażenia dochodzą następujące elementy: system multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google (Google Maps, Google Assistant i Google Play), automatyczna klimatyzacja, przyciemniane tylne szyby, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, konsola środkowa z podłokietnikiem, oświetlenie ambientowe LED, ustawienia multi sense, karta Renault hands free, automatycznie składane lusterka, aluminiowe obręcze kół 16", kamera cofania, adaptacyjne światła drogowe, automatyczne wycieraczki i sześć głośników.
Najbogatsza wersja esprit Alpine
Esprit Alpine to najwyższa wersja w gamie. Ma charakterystyczną identyfikację wizualną i wyposażenie. Na liście zmian estetycznych są elementy z Alcantary i specjalne wykończenia deski rozdzielczej w kolorze wypalonego tytanu, aluminiowe nakładki na pedały, aluminiowe obręcze kół 18" ze szlifem diamentowym, logo i nazwa modelu w kolorze Dark Chrome, projektor wyświetlający logo, osłona chłodnicy cieniowana w kolorze niebieskim oraz wstawki w zderzakach w kolorze szarym.
Jednak zmian jest więcej. W aucie jest także ładowarka indukcyjna, fotel pasażera z regulacją wysokości czy aktywny regulator prędkości. Nie zabrakło też systemu Active Drive Assist oraz przednich, bocznych i tylnych czujników parkowania. Na pokładzie jest też system monitorowania martwego pola, funkcja bezpiecznego wysiadania, system ostrzegania o przeszkodach przy wyjeździe z miejsca postojowego tyłem oraz wspomaganie nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu.





















