6 października 2023

Porsche 911 wśród najczęściej wyświetlanych nowych samochodów na OTOMOTO

Porsche 911 GT3

Na rynku nowych samochodów osobowych widać powakacyjne ożywienie. Wg IBRM Samar, we wrześniu zarejestrowano w Polsce o ponad 8% więcej aut niż miesiąc wcześniej i ponad 9% więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

Łączna liczba samochodów osobowych zarejestrowanych od początku roku jest o ponad 10% wyższa niż w 2022 roku. Na rynku dominują jednak niezmiennie zakupy firmowe. Indywidualni kierowcy odpowiadają za nieco ponad 27% rejestracji nowych samochodów osobowych.

NAJCZĘŚCIEJ WYŚWIETLANE AUTA NA OTOMOTO

Zobacz wideo news

Te wyniki są rekordowe dla września, chociaż rynek nie powrócił jeszcze do stanu sprzed pandemii. Wzrosty są też mniejsze niż na początku roku, gdy osiągały wartości dwucyfrowe. Ale należy uznać, że po wakacyjnej przerwie w zakupach, przedsiębiorcy i klienci indywidualni wrócili do salonów samochodowych.

Liderem sprzedaży pozostaje Toyota, która od początku roku znalazła nabywców na ponad 67 tysięcy pojazdów. Na kolejnych miejscach uplasowały się Skoda i Kia. Wśród użytkowników OTOMOTO najpopularniejsze we wrześniu były niemieckie marki. Najwięcej wyświetleń ogłoszeń odnotowało Audi (10,9%), niewiele mniej BMW i Mercedes-Benz (odpowiednio 10,5% i 10,1% wyświetleń ofert).

W rankingu modeli we wrześniu wróciła na podium Cupra Formentor, która zanotowała największe zainteresowanie (1,8% wyświetleń). Na drugim miejscu była Skoda Octavia (1,6% wyświetleń), a na trzecim Kia Sportage (1,5% wyświetleń). Co ciekawe, w TOP 10 najpopularniejszych modeli znalazło się także Porsche 911.

Jeżeli chodzi o dostępność nowych samochodów osobowych, to we wrześniu najwięcej było ofert na BMW X5, Hyundaia Tucsona i Volksawagena T-Roca. Ranking popularności modeli pokazuje, że nie przemija moda na SUV-y. We wrześniu oferty na takie pojazdy miały niemal połowę zainteresowania użytkowników (49,2% wyświetleń). Na drugim miejscu uplasowały się sedany (14,2% wyświetleń). Porównując dane z początkiem roku, systematycznie wzrasta natomiast zainteresowanie kompaktami i kombi (oba rodzaje nadwozia odnotowały po 10,5% wyświetleń ogłoszeń we wrześniu).

Myśląc o nowym samochodzie osobowym, potencjalni kupujący wybierają zdecydowanie egzemplarze z automatyczną skrzynią biegów. Oferty na takie modele miały we wrześniu 83,5% wyświetleń i stanowiły jednocześnie 77,3% wystawionych ogłoszeń. Nieco mniejsze dominacja dotyczy rodzaju paliwa.

Największe zainteresowanie wzbudzają silniki benzynowe (58% wyświetleń ogłoszeń). Oferty na jednostki wysokoprężne miały 21,8% wyświetleń, a silniki niskoemisyjne (elektryczne i hybrydowe) – 18,8% wyświetleń. Co ciekawe, choć od początku roku istotnie zwiększyła się dostępność tych samochodów, to zainteresowanie nimi utrzymuje się na podobnym poziomie.

Nadal najwięcej ofert sprzedaży znajduje się w przedziale cenowym 100 000-200 000 złotych (45% wystawionych ogłoszeń), ale rośnie udział pojazdów za ponad 200 000 złotych (we wrześniu 43,9% ofert). Należy przewidywać, że w niedalekiej przyszłości to właśnie te samochody będą stanowiły większość ogłoszeń. Cieszą się zresztą one największym zainteresowaniem potencjalnych kupujących (53,2% wyświetleń we wrześniu).