S7 na północ od Krakowa już gotowa – w weekend znika ograniczenie prędkości

Na trasie S7 pod Krakowem prędkość wzrośnie z 80 do 120 km/h. Drogowcy udostępniają ostatni odcinek ekspresówki w kierunku Warszawy, choć obwodnica stolicy Małopolski wciąż czeka na ukończenie.
- Droga S7 pod Krakowem zyska pełną przepustowość i do 120 km/h wzrośnie ograniczenie prędkości.
- W sobotę drogowcy otworzą węzeł Łuczyce i w całość Raciborowice.
- Jeszcze w budowie pozostają fragment obwodnicy Krakowa.
Od czwartku (24 lipca) między węzłem Raciborowice a budowanym węzłem Mistrzejowice na drodze S7 kierowcy korzystają już z obu jezdni. Nowo otwarta druga nitka trasy poprawiła płynność ruchu i skróciła czas przejazdu w północnej części Małopolski. To szczególnie dobra wiadomość dla mieszkańców Krakowa i okolicznych miejscowości, którzy codziennie korzystają z tego odcinka.
Droga S7 na północ od Krakowa – koniec prac
W sobotę (27 lipca) w godzinach przedpołudniowych drogowcy udostępnią węzeł Łuczyce oraz w pełni otworzą węzeł Raciborowice. Dzięki temu kierowcy zyskają możliwość zjazdu z trasy w kierunku Krakowa i wjazdu na nią w stronę miasta, co wcześniej nie było możliwe.
Tego samego dnia zniknie „budowlane" ograniczenie prędkości do 80 km/h. Na całym odcinku użytkownicy aut pojadą zgodnie z docelową organizacją ruchu dla tras ekspresowych – z prędkością do 120 km/h.
Obwodnica Krakowa dopiero w przyszłym roku
Oddanie północnego odcinka trasy S7 pod Krakowem nie kończy prac. Wciąż powstaje 5-kilometrowy fragment pomiędzy węzłami Mistrzejowice i Nowa Huta. Trzeba tam zbudować aż 29 obiektów inżynieryjnych, w tym mosty, wiadukty i estakady.
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, ale rozbudowa trasy w obrębie Krakowa zbliża się jednak do finału. Drogowcy oddadzą 2-kilometrowy odcinek między węzłami Grębałów i Nowa Huta w grudniu 2025 roku. W drugiej połowie 2026 roku chcą zakończyć prace przy węźle Mistrzejowice, co domknie północno-wschodnią część obwodnicy Krakowa.
Droga S7 na Mazowszu – wciąż w budowie
W nadchodzących tygodniach kierowcy zyskają dostęp do blisko 10-kilometrowego odcinka trasy S7 na północ od Warszawy, łączącego Czosnów z Modlinem. Do pełnego połączenia stolicy z Gdańskiem nadal brakuje 57 km. Postępy prac są nierówne – dla kluczowego fragmentu w Warszawie dopiero rozpoczęto przygotowania projektowe. Natomiast Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce oddać do ruchu 25-kilometrowy odcinek Płońsk–Modlin w 2026 roku, a kolejne 9 km w kierunku Łomianek rok później.