Volkswagen ID.7 pobił własny rekord. Ale do Chińczyków trochę mu brakuje

Volkswagen ID.7 Pro S ustanowił nowy rekord zasięgu na jednym ładowaniu, choć uzyskana średnia prędkość w żaden sposób nie rzuca na kolana. Szczególnie na tle dokonania pewnego Chińczyka w Nio ET5.
Zespół Volkswagen Team Switzerland pod kierownictwem eksperta w dziedzinie długodystansowej jazdy elektrycznymi pojazdami, Felixa Egolfa, pokonał 794 km na jednym ładowaniu. To sporo więcej niż deklarowane 709 km (według WLTP).
Wyczyn ten pokazuje nie tylko potencjał technologii napędów elektrycznych, ale także możliwości, jakie stwarza eco driving – informuje portal elektromobilni.pl.
Volkswagen ID.7: trasa testowa i wyniki
Próba miała miejsce na trasie o długości około 81 km w obszarze metropolitalnym Zug, na południe od Zurychu. Obejmowała ona różne typy dróg – odcinki autostrad, główne drogi przelotowe oraz drogi krajowe z pagórkowatymi odcinkami (TUTAJ przeczytasz megatest Volkswagena ID.7).
W ciągu 2 dni 8 różnych kierowców pokonało łącznie 794 km przy przeciętnej prędkości 51 km/h. W takich warunkach, średnie zużycie energii wyniosło zaledwie 10,3 kWh na 100 km, co jest imponującym wynikiem w porównaniu do minimalnej wartości WLTP dla tego modelu. Czyli 13,6 kWh/100 km.
Dla porównania, przeliczając zużycie energii na paliwo dla aut spalinowych, uzyskane dane odpowiadają jedynie 1,1 litra oleju napędowego na 100 km. Warto również nadmienić, że pozostały zasięg wyświetlany na ekranie auta po zakończeniu testu wynosił jeszcze 2 kilometry.
Warunki sprzyjające energooszczędnej jeździe
Podkreślenia wymaga jednak fakt, że warunki jazdy były sprzyjające, co umożliwiło uzyskanie tak dobrego wyniku. Choć scenariusze na trasie były typowe dla codziennych podróży, to dzięki doświadczeniu kierowców, w tym Felixa Egolfa, niewielkiemu natężeniu ruchu oraz płynnej jeździe udało się znacząco zwiększyć zasięg pojazdu.
Volkswagen ID.7 Pro S to samochód zaprojektowany z myślą o maksymalnej efektywności. Dzięki aerodynamice (współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,23) oraz wysoko wydajnemu napędowi elektrycznemu, model ten oferuje niskie zużycie energii. Zależnie od wyposażenia, waha się ono od 13,6 do 16,2 kWh/100 km (cyklu WLTP). A to według producenta pozwala na pokonanie do 709 km na jednym ładowaniu.
Warto zauważyć, że podczas testu wykorzystano wersję pojazdu wyposażoną w szereg dodatkowych funkcji, które niekoniecznie sprzyjają maksymalizacji zasięgu. Są to m.in. pakiet Comfort czy systemy wspomagające IQ.DRIVE. W wariancie zoptymalizowanym pod kątem zasięgu, wynik mógłby być jeszcze lepszy.
Volkswagen ID.7: krótkie czasy ładowania
Volkswagen ID.7 Pro S nie tylko imponuje zasięgiem, ale także szybkością ładowania (moc do 200 kW). Dzięki temu w samochodzie można uzupełnić poziom energii do 80% w 26 minut. Z kolei już po 10 minutach ładowania auto gromadzi energię pozwalającą na pokonanie 244 km. Oczywiście, przy odpowiednio mocnej ładowarce DC.
Dodatkowo, nowoczesne rozwiązania, takie jak Electric Vehicle Route Planner, pomagają optymalizować trasę podróży, biorąc pod uwagę aktualny poziom naładowania akumulatora i dostępność stacji ładowania. A to sprawia, że podróżowanie elektrycznym ID.7 jest nie tylko zeremisyjne, ale również wygodne i wydajne.
Dokonanie Chińczyków
A co na to Chińczycy? Pewien właściciel Nio postanowił sprawdzić zasięg swojego ET5 na baterii półprzewodnikowej. Jest ona dostępna wyłącznie w stacjach wymiany akumulatorów i ma aż 150 kWh pojemności. Dla porównania Volkswagen ID.7 Pro S dysponuje baterią 91 kWh (nominalnie).
Ran – tak nazywa się wspomniany właściciel Nio ET5 – podczas swojego testu podróżował głównie autostradami. Utrzymywał na nich prędkość rzędu 90-110 km/h, choć przeważnie były to okolice 95 km/h. Na trasie zdarzały się również dość ostre podjazdy. Temperatura była wysoka – miejscami sięgała 39 stopni Celsjusza (TUTAJ przeczytasz o tym więcej).
Ostatecznie przebył on dystans 891,4 km, gdy wskaźnik naładowania pokazywał 0%, natomiast pozostały zasięg wynosił 1 km. Pokonanie trasy zajęło mu 10 godzin i 41 minut, co daje średnią prędkość przejazdu na poziomie 83,4 km/h.