31 października 2024

Audi A6 e-tron z nowymi wersjami. Niemcy obiecują, że teraz będzie taniej

W ofercie nowego Audi A6 e-tron pojawiła się m.in. odmiana z napędem na tył. Wkrótce zagości w polskim konfiguratorze.

SPRAWDŹ FINANSOWANIE OTOMOTO Lease

2025 Audi A6 e-tron dotychczas było dostępne w odmianach o mocy 367 KM (bateria 100 kWh, 565 Nm, 0-100 km/h w 5,4 s, 210 km/h) oraz jako S6 e-tron (503 KM i 580 Nm, 559 KM chwilowo w trybie Launch Control, 0-100 km/h w 3,9-4,1 s, 240 km/h).

Obydwie wersje dysponują napędem na cztery koła. Klienci mogą wybierać między dwoma wariantami nadwozia. To Sportback (czyli liftback, który w gamie Audi zastępuje obecnie sedana) oraz Avant, czyli kombi.

2025 Audi A6 e-tron kosztuje od 361 200 zł za Sportbacka. Avant to wydatek od 368 700 zł. Są to ceny na poziomie rywali. Za BMW i5 trzeba zapłacić od 345 000 zł (eDrive40, 340 KM), Mercedes EQE kosztuje od 335 300 zł (EQE 300, 245 KM), a Tesla Model S – 441 990 zł (AWD, 685 KM).

Aby osiągnąć rynkowy sukces, Audi potrzebuje jednak także wersji, które są wycenione nieco niżej – informuje portal elektromobilni.pl.

2025 Audi A6 e-tron: bazowe warianty

Jak podaje niemiecki producent – „teraz dostępne są do zamówienia dwa kolejne warianty. Bardziej przystępne cenowo A6 e-tron z napędem na tylne koła i mniejszą baterią o łącznej pojemności brutto 83 kWh (75,8 kWh netto) oraz inny model z układem quattro, stałym napędem na wszystkie koła i większą pojemnością baterii wynoszącą 100 kWh (94,9 kWh netto)”.

Jak prezentują się pozostałe parametry nowych wersji? Odmiana RWD, czyli tylnonapędowa, osiąga 286 KM (326 KM z funkcją Launch Control). Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,0 s. Bez zmian pozostaje tu wykorzystanie technologii 800V. Maksymalna moc ładowania to 225 kW.

„Na odpowiedniej stacji ładowania (High Power Charging, HPC) zwiększenie zasięgu do 260 km trwa zaledwie 10 min w przypadku Sportbacka (245 km w przypadku modelu Avant). Stan naładowania (SoC) wzrasta z 10 do 80% w ciągu 21 min. Inteligentne, wydajne i predykcyjne zarządzanie temperaturą umożliwia osiągnięcie tak imponującej wydajności ładowania” – podkreśla Audi.

Zasięg nowej wersji wynosi do 627 km dla 2025 A6 Sportback e-tron i do 598 km dla A6 Avant e-tron. TUTAJ przeczytasz więcej o 2025 Audi A6 e-tron.

Nowa wersja quattro

Moc nowej wersji z napędem na cztery koła (czyli z dwoma silnikami) i z akumulatorem większym niż w odmianie tylnonapędowej to 428 KM (462 KM z Launch Control). Auto osiąga 100 km/h w 4,5 s. Maksymalna moc ładowania wynosi 270 kW. Zasięg to zaś 716 km (A6 Sportback e-tron quattro) i 685 km (A6 Avant e-tron quattro).

Z kim nowe, 2025 Audi A6 e-tron może walczyć? Nie podano jeszcze cen najnowszych odmian, wspomniano jedynie, że pojawią się w polskim konfiguratorze „wkrótce”.

Warto jednak zauważyć, że wersja bazowa ma moc identyczną, jak Volkswagen ID.7. Audi zapewne będzie droższe, jeśli jednak różnica w cenach okaże się niewielka i/lub zostanie wyrównana atrakcyjnym finansowaniem Audi (jak wiadomo, marka z Ingolstadt często wypada w tej kwestii korzystnie), klienci mogą chcieć sięgać po auto z bardziej prestiżowym znaczkiem.

A to oznacza „wewnętrzną walkę” w koncernie i kłopoty Volkswagena.