Omodzie i Jaecoo przybył rywal z własnego podwórka. Jetour wjeżdża do Polski

Kolejna chińska marka melduje się nad Wisłą. To Jetour, należący do koncernu Chery. Początkowo w jego ofercie znajdą się trzy uterenowione modele. Czyli Dashing, X70 Plus oraz T2, które na jednym z rynków objęte jest aż 10-letnią gwarancją mechaniczną z limitem przebiegu wynoszącym 1 mln km.
- Marka Jetour wjeżdża na polski rynek.
- Za jej dystrybucję będzie odpowiedzialna spółka Asian Automotive Distribution Center (AADC).
- Na początku w ofercie znajdą się trzy modele.
Chiński Jetour został założony w 2018 roku w ramach koncernu Chery, powstałego w 1997 roku. To ten sam gigant, który w Polsce oferuje produkty Omody i Jaecoo, a wkrótce będzie sprzedawał auta pod własną marką. Ich dystrybucję powierzono firmie Omoda & Jaecoo Polska.
Z kolei Jetoura pod swoje skrzydła przygarnęła prywatna grupa kapitałowa AADC, która w swoim portfolio ma liczne marki. To m.in. KGM (dawniej SsangYong), a także chińskie BAIC, Forthing, Bestune czy Hongqi.
Samochody Jetoura pojawią się w sprzedaży już we wrześnie bieżącego roku. Do wyboru będą trzy rodzinne SUV-y, mające rywalizować na rynku nie tylko z Omodą i Jaecoo, ale z autami takich marek, jak Hyundai, Kia czy Toyota.
Na razie polski importer Jetoura nie wspomina nic o gwarancji, jednak model T2 zasłynął już z tego, że w Arabii Saudyjskiej jest objęty 10-letnią ochroną z limitem przebiegu wynoszącym aż 1 mln km.
Jetour w Polsce: T2
Jetour T2 zaskakuje przede wszystkim stylistyką swojego nadwozia. Wygląda bowiem niczym skrzyżowanie Toyoty Land Cruiser i Land Rovera Defendera, czerpiąc z obu tych aut same najlepsze cechy.
Jego nadwozie mierzy aż 487,5 cm długości, 200,6 cm szerokości oraz 188,0 cm wysokości – wszystko to przy 280-centymetrowym rozstawie osi. Jetour T2 porusza się na 18-calowych kołach z lekkich stopów i dysponuje solidnym, 22-centymetrowym prześwitem.
To chińskie auto ma być oferowane z dwoma silnikami do wyboru – oboma z turbodoładowaniem. Podstawowy rozwija 183 KM i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia do kół przedniej osi. Mocniejszy zapewnia już 245 KM i aż 390 Nm.
Standardem są tutaj układ 4x4 i automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa. Ta ostatnia występuje również w słabszej odmianie T2.
Przyjazne wnętrze
Jetour T2 na dzień dobry zaskakuje również swoją kabiną z atrakcyjnie stylizowanym kokpitem. Okazuje się ona niezwykle solidnie zmontowana i wykończona jakościowymi materiałami.
Główny punkt deski rozdzielczej stanowi 15,6-calowy ekran dotykowy, który na pierwszy rzut oka może się wydawać zbytnio przeładowany funkcjami. Na szczęście uzupełniają go fizyczne elementy, w tym pokrętło do sterowania ustawieniami napędu na obie osie.
I jeszcze jedno. Kabina Jetoura T2 okazuje się naprawdę obszerna, choć o bagażniku nie sposób już tego powiedzieć. Jego standardowa pojemność to 475 l.
Cena? Na razie za szybko, aby o tym mówić, ale ma wynosić mniej niż 200 tys. zł.
Jetour w Polsce: Dashing
Jetour Dashing to oryginalnie stylizowany SUV, który wyglądem przedniej części nadwozia nieco przypomina Lamborghini Urusa. Mierzy 460 cm długości, 190 cm szerokości oraz 170 cm wysokości. Wymiarami blisko mu więc do nowego MG HS-a.
Za wprawianie w ruch tego auta odpowiada 1 z 2 silników do wyboru. Słabszy 1.5 Turbo rozwija 156 KM i 230 Nm, natomiast mocniejszy – 1.6 TGDI – wyciska z siebie już 197 KM i 290 Nm. Współpracuje z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową.
Jetour Dashing ma sporą, nowoczesną kabinę, standardowo zaopatrzoną w dwa wyświetlacze. Bagażnik ma pojemność 486-977 l (po złożeniu oparć kanapy).
Wyposażenie, co typowe dla modeli z Chin, jest bardzo bogate. Obejmuje m.in. dostęp bezkluczykowy, podgrzewane i klimatyzowane fotele czy też zestaw kamer dookoła nadwozia z widokiem 540 stopni.
Także w przypadku tego samochodu AADC nie podaje ceny. Wiadomo, że nie powinna ona wiele przekraczać 100 tys. zł. Inaczej, ciężko będzie konkurować z MG HS-em, do którego importer przyczepia metkę z kwotą od 109 900 zł.
Jetour w Polsce: X70 Plus
Jetour X70 Plus to kolejny po JAC-u JS8 Pro samochód z Chin, oferujący przestrzeń dla 7 osób. Mierzy on 475 cm długości, 190 cm szerokości oraz 172 cm wysokości. Dysponuje 21-centymetrowym prześwitem, a z zewnątrz wyróżnia się przede wszystkim potężną osłoną chłodnicy.
Do jego napędu służy 1 z 2 jednostek do wyboru. To 1.5 Turbo o mocy 156 KM lub 1.6 TGDI, generujące 197 KM. Współpracuje ono z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową i wydaje się bardziej odpowiednie dla tak dużego SUV-a.
Wewnątrz Jetoura X70 Plus znajdują się dwa ekrany, a także… fizyczny panel klimatyzacji. Również w tym przypadku kabina sprawia solidne wrażenie.
Cena pozostaje niewiadomą. Konkurencyjny JAC JS8 Pro kosztuje od 137 900 zł za odmianę dla 6 osób i od 139 900 zł za wersję 7-miejscową.





































