13 października 2025

Lexus LS zmieni się nie do poznania? Zaskakujący ruch Japończyków

Lexus LS Concept

Lexus LS powróci odmieniony. Japończycy pokazali zapowiedź tego modelu w zupełnie nowej formie.

  • Lexus zaprezentował zwiastun nowego LS-a Concept, który jest trzyosiowym minivanem.
  • Koncept wskazuje na strategiczne przesunięcie marki w stronę luksusowych pojazdów typu van, co potwierdza wcześniejsze wprowadzenie modelu LM.
  • Przyszły LS ma skupiać się na zapewnieniu maksymalnego komfortu pasażerom w tylnej części kabiny.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Nazwa LS jest najważniejszym dziedzictwem marki Lexus. Limuzyna, oznaczona tymi dwiema literami, zapoczątkowała jedyne w pełni udane wdarcie się japońskiego producenta do pełnoprawnego sektora premium.

Jednak czas okazał się dla linii modelowej LS nieubłagany. Kilka tygodni temu japoński producent oznajmił za pośrednictwem amerykańskiego portalu prasowego, że nadszedł czas pożegnania. Na koniec firma wypuści na rynek ograniczoną do 250 egzemplarzy serię Heritage Edition.

Lexus LS Concept

Przez moment zanosiło się, że nazwa LS zostanie po prostu odłożona na półkę. Ten skrót odnosi się przecież do słów Luxury Sedan, a rynek jasno pokazuje, że zapotrzebowanie na pojazdy tego segmentu nie rośnie.

Również oficjalne stanowisko marki, ujawnione podczas premiery nowego ES-a, zdawało się potwierdzać zmianę na stanowisku flagowej limuzyny. Koncern napisał: „nowa generacja Lexusa ES wyniesie komfort pasażerów w drugim rzędzie siedzeń na jeszcze wyższy poziom, co zbliża ten model do standardów znanych z większych aut segmentu F Premium”.

Oprócz tego w gamie pojawił się Lexus LM, czyli minivan, którego wnętrze było inspirowane rozwiązaniami stosowanymi w prywatnych odrzutowcach. Wersja czteromiejscowa została skrojona na miarę najbardziej wymagających użytkowników VIP, by w podróży mogli oni łączyć obowiązki zawodowe z odpoczynkiem.

Wydawać by się mogło, że marka z nawiązką znalazła zastępstwa dla odchodzącego LS-a. Z jednej strony ES to obecnie większe komfort i prestiż. Z drugiej strony LM (Luxury Mover) zaoferował klientom doznania niczym z prywatnych odrzutowców.

Zapowiedź wideo

Ale Lexus nie zamierza rezygnować z nazwy LS. Japoński kanał marki w serwisie YouTube opublikował krótki filmik zapowiadający Lexusa LS Concept. Oto nagranie:

Firma zaprezentuje zupełnie nowego LS-a na tegorocznej wystawie Japan Mobility Show. To wydarzenie odbędzie się dopiero 29 października, ale Japończycy już teraz budują napięcie zwiastunem. Na nagraniu widzimy tylko jeden profil nowego samochodu o nazwie LS Concept. To trzyosiowy minivan z szerokimi, rozsuwanymi drzwiami bocznymi.

Otwierające się przesuwnie drzwi ukazują z kolei tylną część kabiny z jasnym wnętrzem. Można zauważyć profil bocznego okna w stylu przypominającym przeszklenie wagonów kolejowych oraz kawałek profilu fotela. Fakt, że Lexus skupia uwagę widzów na tylnej części kabiny sugeruje, iż marka priorytetowo traktuje komfort pasażerów.

Ciekawie zostały poprowadzone linie oświetlenia. Pionowe światła do jazdy dziennej LED rozciągają się na całą wysokość przedniego zderzaka. Z kolei pas tylnych lamp biegnie pionowo w górę, podkreślając znaczną wysokość pojazdu.

Lexus nie ujawnił żadnych szczegółów na temat nowego auta, ale dziennikarze z całego świata spodziewają się, że LS Concept będzie w pełni elektryczny. Miałoby to sens, ponieważ pojazdy z takim napędem są ciche i generują o wiele mniej wibracji niż modele spalinowe. W końcu obie te cechy są tak pożądane w przypadku pojazdów luksusowych.

Lexus LS Concept: nietypowa konstrukcja

Najbardziej nietypowym rozwiązaniem jest zastosowanie trzeciej osi. Tak – Lexus LS Concept nie dość że jest minivanem, to jeszcze trzyosiowym. Tego typu rozwiązanie niezwykle rzadko trafia do samochodów osobowych. W ostatnich latach było kojarzone głównie z Mercedesem AMG G 63 6x6, ale w przeszłości był też np. sześciokołowy supersamochód Covini C6W oraz bolid F1 Tyrrell P34.

Czy Lexus faktycznie wprowadzi na rynek minivana z trzema osiami? To wielce prawdopodobne, że właśnie taką liczbę kół otrzyma samochód koncepcyjny. Trzecia oś z pewnością pomoże przyciągnąć wiele uwagi. Jednak nie należy spodziewać się, aby taka konstrukcja trafiła do produkcji.

Fakt, że Lexus widzi nowego LS-a jako luksusowego minivana, może wydawać się szokujący. Warto jednak przypomnieć, że wprowadzenie do Europy modelu LM było jasnym sygnałem, iż właśnie w tym kierunku chce iść japońska marka.

W końcu tego typu auta są bardzo popularne w Azji, a wraz z rosnącą popularnością chińskich marek dogmat azjatyckiej motoryzacji nabiera rozpędu.