Wiemy jaka będzie Kia K4. Koreańczycy zadbają o konserwatywnych klientów

Kia ujawnia szczegóły na temat modelu K4. Długi na prawie 4,5 m hatchback plasuje się na pograniczu segmentów i trafi w gusta klientów ceniących model Ceed. Oto, co oferuje nowe auto z Korei.
- Spalinowe K4 wypełnia w gamie Kii lukę po modelu Ceed.
- Auto będzie oferowane równolegle z elektrycznym EV4.
- Dzięki naciskowi na przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu, Kia K4 zapewnia wysoki komfort podróżowania w drugim rzędzie.
Kia zaciera granice między modelami segmentów C i D, prezentując w Europie model K4. To nie jest SUV ani crossover. Nie ma też elektrycznego napędu. Samochód mierzy 444 cm długości, 185 cm szerokości (bez lusterek) i 143,5 cm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 272 cm. Bagażnik oferuje dość przeciętną pojemność 438 l, a po złożeniu tylnej kanapy rośnie ona do 1217 l. Prześwit wynosi 14 cm, a pojemność zbiornika paliwa to 47 l.
Sylwetkę K4 cechuje charakterystyczna linia dachu, która przechodzi w pokrywę bagażnika. Na uwagę zasługują światła w stylu „Star Map”, inspirowane lampami modelu EV9 oraz tylne klamki zintegrowane ze słupkiem C. W wersji GT-Line będzie bardziej sportowo dzięki poszerzeniom nadkoli, trójramiennej kierownicy z łopatkami do zmiany biegów, 17- lub 18-calowym obręczom kół z lekkich stopów i lakierowanym na wysoki połysk czarnym obudowom lusterek.
Pod względem napędu Kia K4 stawia na sprawdzone, turbodoładowane jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Bazowy silnik 1.0 T-GDI rozwija 115 KM i współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną. Alternatywą jest silnik 1.6 T-GDI dostępny w dwóch wariantach mocy – 150 oraz 180 KM – połączony z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Wszystkie wersje oferowane są z napędem na przednie koła.
Kia K4 stawia na wnętrze
W kabinie, poza dużą przestrzenią, jest mnóstwo elektroniki. Panoramiczny ekran obejmuje 12,3-calowy zestaw cyfrowych wskaźników, 5,3-calowy ekran do sterowania klimatyzacją i 12,3-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego. System ten integruje nawigację, multimedia i ustawienia samochodu w jednym interfejsie. Standardem jest bezprzewodowa łączność ze smartfonami Apple CarPlay i Android Auto, a w wyższych wersjach wyposażenia także bezprzewodowa ładowarka oraz zestaw kamer 360°.
W K4 dostępne jest nagłośnienie firmy Harman Kardon, a komfort zapewnią podgrzewane i wentylowane fotele pokryte czarną, ekologiczną skórą syntetyczną. Dzięki technologii Digital Key 2.0 smartfon może pełnić funkcję cyfrowego klucza. Asystent głosowy AI pozwala sterować funkcjami komendą „Hej Kia” – od obsługi systemów aż po lokalne rekomendacje ciekawych miejsc.
K4 ma na pokładzie szereg systemów wsparcia kierowcy. W skład wyposażenia wchodzą m.in. układ monitorowania martwego pola czy system zapobiegający kolizjom podczas zmiany pasa ruchu. Nie zabrakło też aktywnego tempomatu, który nie tylko dostosowuje prędkość, ale – w razie braku reakcji kierowcy – potrafi także zatrzymać samochód.
Odważny krok
Kia twierdzi, że K4 wyznacza nowy kierunek wśród hatchbacków. Jednak należy zauważyć, że w czasach wszechobecnych crossoverów premiera hatchbacka to raczej konserwatywna droga. Czy K4 ma szansę na sukces?
Choć wszystko zależy od cen, to bardzo podstawowe jednostki napędowe sugerują, że będą one atrakcyjne. Wówczas z pewnością znajdzie się grupa osób skłonnych porzucić marzenie o crossoverze na rzecz nowocześnie wyglądającego, atrakcyjnego hatchbacka.





