20 sierpnia 2024

Sukces Tesli Cybertruck. Audi, BMW i Mercedesy w pokonanym polu

pick-up Tesli

Wciąż nie wszyscy przekonali się do Tesli Cybertruck. I nie ma w tym nic dziwnego. W końcu to auto budzi ogromne kontrowersje wyglądem, stylem i wielkością. Ale przecież dokładnie o to chodziło jego twórcom – o wywołanie reakcji i niepozostawienie nikogo obojętnego.

Taka strategia może się opłacić i wygląda na to, że tak właśnie jest – informuje portal elektromobilni.pl.

Tesla Cybertruck: sukcesy sprzedażowe

To już kolejny miesiąc z rzędu, kiedy Tesla Cybertruck jest najlepiej sprzedającym się samochodem segmentu luksusowego w Stanach Zjednoczonych. Osobom zdziwionym nazywaniem tego modelu luksusowym spieszymy z wyjaśnieniem – mowa tu o segmencie samochodów, które kosztują powyżej 100 000 dolarów (ok. 387 000 zł).

Średnia cena egzemplarza Cybertrucka sprzedanego w Stanach Zjednoczonych w lipcu wynosi 111 018 dolarów (ok. 430 000 zł). W czerwcu sprzedano 3200 sztuk tych aut. W lipcu jeszcze więcej, a od początku kariery rynkowej tego elektrycznego pick-upa nabywców znalazło już niemal 12 000 sztuk.

A to oznacza, że Tesla Cybertruck odpowiada obecnie w swojej ojczyźnie za co drugą sprzedaż auta z segmentu „powyżej 100 000 dolarów”. Jeśli chodzi natomiast o segment pełnowymiarowych pick-upów, do którego Tesla również należy, stanowią one 17% całego amerykańskiego rynku.

Średnia cena Tesli rośnie

Średnia cena Tesli Cybertruck wskazuje, że zainteresowanie klientów rozkłada się mniej więcej po równo między wersjami AWD i Cyberbeast. Kwota transakcyjna za Cybertrucka rośnie i jest obecnie niemal identyczna, jak w przypadku konkurencyjnego (choć o wiele mniej popularnego) Hummera EV.

Podnosi też średnią cenę wszystkich Tesli. Obecnie taka kwota wynosi dla rynku amerykańskiego 59 590 dolarów (ok. 231 000 zł) i wzrosła rok do roku o 11%. Modele 3 i Y to najchętniej kupowane auta elektryczne w USA. Tymczasem Cybertruck w kategorii „najlepiej sprzedające się auta za więcej niż 100 000 dolarów” wyprzedził spalinowe pick-upy, ale nie jest najlepiej sprzedającym się pick-upem na prąd w USA.

Ten tytuł należy do Forda F-150 Lightninga, który jest tańszy od Tesli. Ford wygrywa więc w kategorii „najlepiej sprzedający się elektryczny pick-up”, ale najpopularniejszym autem luksusowym jest już Tesla.

Tesla Cybertruck: odważna stylistyka się opłaca

Przed premierą Cybertrucka nie brakowało głosów wskazujących, że wygląda on zbyt „dziwnie” i odważnie i że z tego względu nie znajdzie nabywców. Jak widać, krytycy się mylili. Oczywiście, warto wziąć pod uwagę, że póki co na korzyść Tesli działa efekt świeżości i ten samochód kupują ci, którym spodobał się od razu.

Jak na razie pozostaje nam jedynie być pod wrażeniem, że tak awangardowy model młodej marki w kategorii pojazdów luksusowych pokonał wszelkie Mercedesy, BMW, Audi czy Porsche. Ciekawe, jak Cybertruck poradziłby sobie na rynkach Starego Kontynentu.

Z pewnością znalazłby sporą grupę klientów. Ale czy kiedykolwiek się o tym przekonamy?