70mai A510 – kamera skazana na sukces

Nowy rejestrator samochodowy 70mai A510 podnosi poprzeczkę dzięki ulepszonej jakości obrazu i funkcjom zwiększającym bezpieczeństwo. Jak model A510 sprawdza się w praktyce?
Kamery 70mai są chwalone przez kierowców za zaawansowane funkcje, które wyznaczają standardy w świecie wideorejestratorów do aut. Producent postanowił w najnowszy modelu A510 jeszcze ulepszyć jakość obrazu i funkcje zwiększające bezpieczeństwo. Dostępny jest również inteligentny system wspomagania kierowcy (ADAS), wbudowany GPS i całodobowy tryb parkingowy.
Wisienką na torcie jest obsługa zestawu 70mai 4G Hardwire Kit, który pozwala na odbieranie powiadomień z aplikacji, zdalny podgląd na żywo i aktualizacje lokalizacji w czasie rzeczywistym, zapewniając płynną łączność 24 godziny na dobę, nawet jeśli jesteśmy poza pojazdem.
70mai A510 – krystaliczny obraz
W kwestii jakości obrazu kamery 70mai nie mają sobie równych. Jednak A510 pokazuje, co oznacza krystalicznie czysty obraz. Urządzenie wyposażono w zaawansowany czujnik Sony STARVIS 2 IMX675 z trybem HDR. Co ważne, do A510 można podłączyć drugi obiektyw, np. do rejestracji filmu z tyłu auta. Wideorejestrator A510 jest kompatybilny z kamerą tylną RC11 (znajduje się w zestawie „Set") i RC12 (sprzedawana oddzielnie), która posiada HDR.
Dwukanałowa konfiguracja HDR sprawia, że nagrania są idealne nawet przy słabym oświetleniu. STARVIS 2 od firmy Sony to najnowsza technologia, stosowana w najbardziej zaawansowanych rejestratorach. W połączeniu z algorytmem 70mai Night Owl Vision umożliwia rozpoznawanie kształtu i koloru obiektu nawet w fatalnych warunkach oświetleniowych. To razem powoduje, że kamera rejestruje wyraźne dowody wszelkich wypadków, numerów rejestracyjnych lub nieprawidłowej jazdy, zarówno w dzień, jak i w nocy.
A jak w praktyce działa czujnik Sony STARVIS 2 z trybem HDR? Postanowiliśmy to sprawdzić. Okazuje się, że w HDR skutecznie radzi sobie z różnym oświetleniem, jakie spotykamy na drodze w trakcie dnia, np. ostre słońce i cienie. Zapewnia to bardziej naturalny obraz i wyraźne uchwycenie szczegółów, takich jak tablice rejestracyjne i znaki drogowe.
Z kolei nocą HDR tłumi silne światło z reflektorów, co ogranicza efekt prześwietlonych i nieczytelnych numerów rejestracyjnych. Pomaga w tym też rejestrowanie obrazu z prędkością 60 kl./s, co pozwala na lepszą stabilność i płynność nagrań w rozdzielczości do 1080P (z włączonym HDR). Oglądając nagrania z A510, można śmiało stwierdzić, że 70mai udało się zrobić to, z czym wielu producentów kamer ma problem – czyli zapewnić na nagraniach czytelność tablic rejestracyjnych w nocy.
70mai A510 – tryb parkingowy
Kamera powinna rejestrować obraz nie tylko podczas jazdy, ale również, gdy oddalamy się od auta. Oczywiście i w tym przypadku można liczyć na model A510. W trybie parkingowym rejestrator jest aktywowany przez G-sensor po wykryciu kolizji (uderzenia). Spowoduje to nagranie 30-sekundowego filmu, na którym będziemy mogli zobaczyć auto sprawcy.
Na parkingu kamera rejestruje obraz, nawet jeśli nie wykryje stłuczki. Materiał poklatkowy z jest nagrywany z szybkością 1 kl./s, oszczędzając miejsce na karcie pamięci i kompresując każde 30 minut wideo do zaledwie 1 minuty. Nagrywanie w trybie parkingowym i poklatkowym wymagają zestawu okablowania 70mai UP03 lub UP04 – można je dokupić osobno. Adaptery nie tylko pozwalają rejestrować film podczas naszej nieobecności w aucie, ale również chronią akumulator pojazdu przed rozładowaniem. Szczególnie polecamy zestaw UP04, który zapewnia zdalny podgląd pojazdu.
70mai A510 – monitoring auta na postoju
Adapter 4G UP04 daje nam nieprzerwaną komunikację z pojazdem z dowolnego miejsca. Gdy samochód jest zaparkowany, wysyła natychmiastowe powiadomienia na telefon w przypadku kolizji lub innych podejrzanych zdarzeń. Użytkownik może w każdym momencie obserwować otoczenie auta, zarówno w trybie online, jak i przeglądać zarejestrowane filmy. Moduł LTE pozwala z łatwością nie tylko zlokalizować samochód, ale i śledzić jego trasę na żywo. Jedyne, co trzeba zrobić, to wpiąć go do stałego źródła zasilania w samochodzie, a następnie adapter połączyć z kamerą.
70mai A510 – ADAS
Kamera pokładowa A510 to nie tylko świetny rejestrator obrazu, ale również prawdziwy pomocnik w czasie jazdy. Nie mogło w nim więc zabraknąć zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy (ADAS). Ten ostrzega kierowcę za pomocą alertów głosowych w czasie rzeczywistym o opuszczeniu pasa ruchu lub ryzyku kolizji (jeśli zbyt szybko zbliżamy się do innego pojazdu). System przydaje się również podczas jazdy w korku, informując o ruszeniu pojazdu z przodu.
W kontekście zapewnienia bezpieczeństwa warto wspomnieć o jeszcze jednej funkcji kamery. Tryb PIP wprowadza intuicyjny tryb obrazu w obrazie, który umożliwia oglądanie dwóch kanałów jednocześnie na jednym ekranie. Można więc monitorować warunki na drodze z przodu i z tyłu, zapewniając pełniejszą perspektywę i pomagając w zapobieganiu wypadkom związanym z martwym polem. Nawet jeśli nie widzimy auta w lusterkach, możemy je dostrzec na ekranie wideorejestratora.