Chery Tiggo 9 PHEV do kupienia w Polsce. Ma 7 miejsc w kabinie, potężny napęd PHEV i kosztuje mniej niż Omoda 9

Chery oficjalnie wprowadziło do Polski swojego flagowego SUV-a – Tiggo 9 PHEV. 7-miejscowy kolos z układem PHEV o mocy 428 KM i zasięgu ponad 1000 km celuje w takie modele, jak Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander czy Kia Sorento. Ale wyposażeniem i mocą swojego napędu gra im na nosie.
- Chery Tiggo 9 PHEV zadebiutowało na polskim rynku w dwóch wersjach wyposażenia.
- Ten chiński SUV występuje wyłącznie z mocarnym napędem PHEV.
- Dysponuje układem 4x4 i kosztuje od 209 900 zł.
Chery Tiggo 9 PHEV jest czwartym modelem tej marki na polskim rynku i jednocześnie jej okrętem flagowym. Ten postawny SUV bazuje na nowoczesnej platformie T2X i łączy trzy źródła napędu. To spalinowa jednostka 1.5T-GDI, przedni i tylny silnik elektryczny (napęd 4x4) oraz generator prądu.
Według Chińczyków, 3-biegowa przekładnia hybrydowa 3DHT zapewnia efektywne wykorzystanie momentu obrotowego w każdych warunkach. Łączna moc układu to 428 KM, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 s. Prędkość maksymalna wynosi z kolei 180 km/h – wartość w pełni wystarczająca dla SUV-a o masie i rozmiarach Chery Tiggo 9.
Akumulator trakcyjny ma pojemności 34,46 kWh i obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym. W efekcie nabijanie go w zakresie 30-80% trwa 18 minut. W trybie w pełni elektrycznym Chery Tiggo 9 przejeżdża 147 km, a w hybrydowym – nawet 1050 km. Zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi zaledwie 1,7 l/100 km, a po wyczerpaniu baterii – 6,9 l/100 km.
Chery Tiggo 9 PHEV: postawniejsze niż Omoda 9
Chery Tiggo 9 PHEV mierzy 481 cm długości, 192 cm szerokości oraz 174 cm wysokości. Wszystko to przy 280-centymetrowym rozstawie osie. Wymiary te niewiele, ale jednak przewyższają Omodę 9, pochodzącą z tego samego koncernu.
Dla porównania, mierzy ona 478 cm długości, 192 cm szerokości oraz 167 cm wysokości. Z racji wykorzystania tych samych platform, odległości między osiami jest identyczna. Prześwit? Również! No prawie. To 20,8 wobec 21 cm (w Omodzie 9).
Chińczycy podkreślają jednak, że Chery Tiggo 9 PHEV potrafi brodzić w wodzie o głębokości 50 cm. Standardem są 20-calowe opony Michelin, a elektryczne, ukryte klamki drzwi dodają nadwoziu nowoczesności i elegancji.
Klienci mogą wybierać spośród pięciu lakierów: Onyx Black, Titanium Matte, Starlight White, Aurora Green i Harmony Grey.
Kabina dla 7 osób
Kabina Chery Tiggo 9 PHEV oferuje konfigurację 7-miejscową z przesuwanym na odcinku 26 cm drugim rzędem siedzeń. Funkcja Easy Entry ułatwia dostęp do dwóch rozkładanych miejsc z tyłu. Bagażnik mierzy od 143 do imponujących 2065 l po złożeniu obu tylnych rzędów (660-1783 l w 5-osobowej Omodzie 9).
W kopicie znalazły się 15,6-calowy centralny ekran dotykowy o rozdzielczości 2.5K HD, cyfrowe zegary 10,25” i wyświetlacz head-up. System kamer 540° z funkcją transparentnego podwozia ułatwia manewrowanie w trudnym terenie.
Z poziomu aplikacji mobilnej można sterować klimatyzacją, siedzeniami, szybami czy wentylacją. Asystent głosowy Hello Chery reaguje na naturalne komendy i obsługuje większość funkcji pokładowych.
- PRZECZYTAJ: Najnowsze Chery Tiggo 4 wchodzi na teren VW T-Roca, ale z zaskakującą ceną | ZESTAWIENIE
Bogate wyposażenie w standardzie
Cena? Chery Tiggo 9 PHEV kosztuje 209 900 zł, czyli o 10 000 zł mniej niż Omoda 9. Podobnie jak ona, występuje wyłącznie w jednej wersji, zwanej tutaj Prestige. Zawiera ona m.in.:
- 14-głośnikowy system audio Sony
- 64-kolorowe oświetlenie nastrojowe
- system multimedialny z ekranem o przekątnej 15,6”
- bezprzewodowe Android Auto/Apple CarPlay
- dwustrefową klimatyzację z filtrem PM0.3
- panoramiczny dach o powierzchni 1,1 m²
- elektrycznie sterowane fotele z podgrzewaniem, wentylacją i masażem
- fotel pasażera z regulowanym podparciem łydek
- wentylację i podgrzewanie drugiego rzędu
- 10 poduszek powietrznych, w tym boczne tylne i kolanowe
- utrzymywanie na pasie ruchu
- monitorowanie martwego pola
- asystenta jazdy w korku
- system automatycznego parkowania
- czujnik zmęczenia kierowcy
- system wykrywania dziecka w pojeździe
Tak naprawdę jedyną płatną opcją jest lakier matowy.
- PRZECZYTAJ: Jaecoo prezentuje nowego SUV-a, a Omoda 5 zyskała wariant hybrydowy. Ceny? Od 109 900 zł
41 schowków w kabinie i ładowanie V2L
Chery Tiggo 9 PHEV wyposażono w aż 41 schowków i bezprzewodową ładowarkę o mocy 50W. Funkcja V2L (Vehicle-to-Load) o mocy 6,6 kW pozwala zasilać urządzenia zewnętrzne – od laptopów po ekspres do kawy.
Wyciszenie wnętrza wspierają 35 barier dźwiękochłonnych i aktywna redukcja hałasu w czterech kanałach. Ciekawostką jest tryb Pet Mode, którzy utrzymuje temperaturę w kabinie na poziomie 24-26°C.
Według słów Chińczyków, zawieszenie wielowahaczowe z hydraulicznymi elementami tłumiącymi ogranicza wibracje o 30%. Napęd AWD reaguje w 100 milisekund, błyskawicznie – przynajmniej w teorii – rozdzielając moment obrotowy.
Kierowca ma do wyboru 6 trybów jazdy. To Economy, Standard, Sport, Snow, Mud i Off-Road. W Chery Tiggo 9 PHEV, zbudowanym w 85% ze stali o wysokiej wytrzymałości, z czego 20% to stal ultrawytrzymała, zastosowano układ hamulcowy typu drive-by-wire.
Chery Tiggo 9 PHEV: jaka gwarancja, kiedy w salonach?
Chery na swoje samochody w Polsce zapewnia 7-letnią gwarancję mechaniczną z limitem przebiegu 150 tys. km. Dodatkowo komponenty układu elektrycznego – silniki, akumulator trakcyjny, elektronika – są objęte 8-letnią ochroną (lub 160 tys. km).
Chery Tiggo 9 PHEV w salonach sprzedaży pojawi się już w listopadzie.









