1 września 2025

Leapmotor atakuje segment aut kompaktowych. Będą dwa modele, a SUV ma już polską cenę

Leapmotor B10
Leapmotor B10 - czy zdobędzie szturmem polski rynek?

Leapmotor wprowadził na polski rynek kompaktowego crossovera o nazwie B10. Ale to nie wszystko – ta chińska marka zapowiada zupełnie nowy model mający trafić w gusta klientów Starego Kontynentu. Co ciekawe, nie będzie on uterenowiony.

  • Kompaktowy crossover od Stellantisa ma polskie ceny.
  • Leapmotor B10 może kosztować poniżej 100 tys. zł, ale trzeba wliczyć w to dopłatę NaszEauto.
  • Firma z Chin szykuje jeszcze jeden kompaktowy model, oficjalne premiery obu aut już za kilka dni.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Chiński Leapmotor, marka należąca częściowo do konglomeratu Stellantis, poczyna sobie coraz raźniej w Europie. Firma zaczęła skromnie od miejskiego T03, który miał być pragmatycznym wyborem do miasta, ale zbyt długo na nim nie poprzestała. Do oferty najpierw dołączył SUV klasy średniej o nazwie C10, a teraz czas na dwa nowe modele w segmencie aut kompaktowych.

Grono jednej z najprężniej rozwijających się marek Stellantis poszerzy się o kolejnego crossovera, tym razem o nazwie B10. Ten model właśnie otrzymał cenę w złotówkach, brzmiącą co najmniej atrakcyjnie. To jednak nie wszystko, ponieważ firma z Hangzhou pokazała także światu jeszcze jeden model, który powinien trafić w europejskie gusta, ale najpierw kilka słów o crossoverze.

Leapmotor B10: kompaktowy, elektryczny crossover dostał polską cenę

Leapmotor B10 to elektryczny crossover o długości przekraczającej 4,5 m (451 cm). Stellantis podało właśnie jego premierową cenę: 119 900 zł za podstawową wersję Life z akumulatorem EV PRO o pojemności 57,2 kWh. Firma zaznacza, że jest to kwota z uwzględnieniem premierowej promocji. W cenniku znajduje się także B10 z większym akumulatorem EV PROMAX o pojemności 67,1 kWh.

Taki samochód kosztuje 125 300 zł w wersji Life oraz 131 600 zł z bogatszym wyposażeniem Design. Są to ceny brutto bez uwzględniania dopłat wynikających z programu NaszEauto. Osoby fizyczne będą mogły od tych kwot odjąć 18 750 zł, a posiadacze karty dużej rodziny nawet 30 tys. zł.

Czy dopłacać do odmiany Design? Niestety tak – zapewne będziecie nią zainteresowani, ponieważ w bazowej wersji Life przednie fotele oraz kierownica nie są podgrzewane. Na dodatek odmiana Design oferuje także elektrycznie sterowaną tylną pokrywę oraz skórzaną tapicerkę, czy zestaw audio 7.1.

Dane techniczne

Niezależnie od wybranej pojemności akumulatora, B10 ma elektryczny silnik o mocy 218 KM (240 Nm) napędzający koła tylnej osi. Pozwala to na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 8 s. To niezły wynik zważywszy, że masa własna tego auta wynosi 1780-1845 kg. Prędkość maksymalna sięga 170 km/h.

Wszystkiego na temat B10 dowiemy się podczas premiery zaplanowanej na 8 września, podczas targów IAA MOBILITY 2025 w Monachium. W tym samym czasie ruszą pierwsze dostawy na rynek europejski. Nowy SUV pojawi się w autoryzowanych salonach sprzedaży marki Leapmotor w październiku.

Leapmotor Lafa 5: zupełnie nowy kompakt od Stellantis

Niemieckie targi motoryzacyjne będą miejscem premiery nie tylko europejskiego wariantu B10. Drugą (zapowiedzianą na 9 września) gwiazdą stoiska Leapmotor ma być zupełnie nowy model.

Leapmotor Lafa 5, bo o nim mowa, porzuca dotychczasową nomenklaturę gamy modelowej bazującą na połączeniu litery oraz dwóch cyfr (wcześniej nazywał się roboczo B05). Od strony technologicznej pojazd będzie spokrewniony z crossoverem B10 - obie maszyny są oparte na modułowej platformie LEAP 3.5.

Dane techniczne nie zostały jeszcze ujawnione, ale ze zdjęć opublikowanych przez Leapmotor można zauważyć, że pojazd jest wyposażony w najnowsze nowinki technologiczne jak czujnik LiDAR. Co ciekawe jego wygląd od słupka B, ku tyłowi przypomina poliftowe, spalinowe Porsche Macan. Dotyczy to w szczególności linii szyb bocznych oraz tylnego pasa świetlnego.

W rzeczywistości będzie to jednak konkurent samochodów reprezentowanych obecnie przez Volkswagena ID.3, a więc będzie hatchback o długości 4,2-4,3 m.

Leapmotor w Polsce

Leapmotor T03, czyli prosty, miejski samochód elektryczny przez pewien czas był składany w tyskiej fabryce Stellantisa – tak Polska poznała tę nową markę. Później mówiono również o kolejnych modelach, ale niestety plany te się nie zmaterializowały. Ostatecznie wybór padł na hiszpańską Saragossę.

Obecnie, po premierze B10, w ofercie Leapmotora znajdują się trzy modele. Już niedługo dołączy co nich hatchback, który zapewne również będzie korzystnie wyceniony. Czas pokaże, czy klienci polubią pojazdy Leapmotora. Na dziś dzień jedno jest pewne – będą mieli z czego wybierać.

Leapmotor B10
Leapmotor B10
Leapmotor B10
Leapmotor B10
Leapmotor B10
Leapmotor B10
Leapmotor B10
Leapmotor B10
Leapmotor B10
Leapmotor B10
Leapmotor B10
Leapmotor B10