Najlepsze auta kompaktowe, które opłaca się wynająć

Kompakty jeszcze nie zginęły i mimo ekspansji SUV-ów oraz crossoverów, nadal trzymają się dzielnie. Na rynku nie brakuje ciekawych modeli i na szczęście jest w czym przebierać. A jakie auta z tego segmentu najbardziej opłaca się wynająć?
Klasa aut kompaktowych, w przeciwieństwie do vanów i klasy wyższej, nadal oferuje spory wybór modelowy. Golf i konkurenci może nie są już tak popularni, jak przed laty, ale żaden liczący się producent nie odpuszcza sobie tego segmentu. I dobrze, bo zwykłe kompakty z reguły są poręczniejsze w miastach i wygodniejsze w trasie niż zbudowane na ich bazie crossovery i SUV-y.
Tym razem prezentujemy wam najkorzystniejsze oferty wynajmu aut z tego segmentu. Okazuje się, że wystarczy już niespełna 600 zł miesięcznie (!), by cieszyć się nowym samochodem kompaktowym. Choć nasze kryteria tym razem ograniczyły się głównie do wysokości miesięcznej raty, to w naszym zestawieniu nie brakuje modeli, których nie spodziewalibyście znaleźć w tej kategorii cenowej. Zapraszamy do naszego zestawienia.
Hyundai i30
To prawdziwy hit cenowy OTOMOTO Lease. W aktualnej promocji wystarczy niespełna 600 zł miesięcznie, aby móc cieszyć się tym solidnym kompaktem, którego nie bez powodu i30 nazywa się już koreańskim Golfem. A to dlatego, że może i nie jest to najbardziej ekstrawagancko zaprojektowany kompakt, ale za to trudno wytknąć mu większe wady. Auto prezentuje się nieźle, jakość zastosowanych we wnętrzu materiałów jest lepsza niż u niektórych niemieckich producentów, a obsługa banalnie prosta. Wspomniana cena promocyjna dotyczy 110-konnego benzyniaka 1.5 DPI w wersji Classic +.
Sprawdź w katalogu samochodów: Hyundai i30 (dane techniczne).
Dacia Logan
Dacia Logan to już prawdziwy synonim auta budżetowego, ale zanim odwrócicie się na pięcie i spluniecie za siebie, dajcie szansę temu modelowi, bo mowa jest o najnowszej odmianie Logana. To auto wygląda już znacznie lepiej – jakby przymrużyć oko i spojrzeć en face, to można by go nawet pomylić z… Volvo. Nowy Logan zyskał ledowe reflektory w bardzo podobnym kształcie do tych z aut Szwedzkiej marki. Poprawiły się też znacząco materiały (wcześniej była to istna piętą achillesową Logana), a na pokład trafiły współczesne multimedia, z wszystkimi funkcjonalnościami, jakich potrzebuje dziś kierowca i pasażerowie. Czego chcieć więcej za niespełna 680 zł miesięcznie, tym bardziej że w standardzie dostajecie już fabryczną instalację LPG?
Sprawdź w katalogu samochodów: Dacia Logan (dane techniczne).
Volkswagen Golf
Zapewne nie spodziewaliście się w tym zestawieniu prawdziwego klasyka gatunku w postaci Golfa, który jest wyżej pozycjonowany niż Skoda i Seat, a tu jednak niespodzianka. W OTOMOTO Lease możecie mieć najnowszą generację Golfa, z bardzo udanym silnikiem 1.5 TSI o mocy 130 km, za niespełna 730 zł miesięcznie! Co więcej, w pakiecie dostaniecie nie tylko serwis i opony wraz z sezonową wymianą, ale także podgrzewaną kierownicę, fotele oraz asystenta zmiany pasa ruchu.
Sprawdź w katalogu samochodów: Volkswagen Golf (dane techniczne).
Seat Leon
Tak to nie pomyłka. W zestawieniu nie znalazła się Skoda Octavia (producent co prawda pozycjonuje ją segment wyżej, my jednak uznajemy ją za trochę rozdmuchanego „kompakta”), która ma być tańszą odmianą Golfa. Jednak obok niego trafił tu jego hiszpański bliźniak – Seat Leon, który w portfolio Volkswagena ma być samochodem ze sportowym temperamentem. Tym bardziej, atrakcyjnie wyglądający Seat Leon, w tak dobrej cenie wydaje się wśród ofert OTOMOTO Lease, dość łakomym kąskiem. Wystarczy ok. 800 zł miesięcznie, by móc cieszyć się najnowszym modelem Leona i to w wersji kombi z 110-konnym silnikiem 1.0 TSI pod maską.
Sprawdź w katalogu samochodów: Seat Leon (dane techniczne).
Fiat Tipo
Bardzo dobrze przyjęty Tipo, to kawał wygodnego samochodu w rozsądnej cenie. Po wynikach sprzedaży widać, że to auto dobrze przyjęło się w Polsce, m.in. w gronie taksówkarzy. Co prawda po zajęciu miejsca za kierownicą dość szybko odczujecie, dlaczego to auto zalicza się raczej do tych budżetowych (plastiki i poziom wykończenia odstaje od Golfa, i30, czy Megane), ale po pierwszych kilometrach za kółkiem okazuje się, że z Tipo można się „dogadać”, a nawet go polubić. Komfortowo zestrojone zawieszenie, obszerne fotele, dużo miejsca na nogi, także w tylnym rzędzie sprawia, że tym autem podróżuje się naprawdę wygodnie. Piętą achillesową są dość słabe silniki i mało precyzyjny układ kierowniczy. Za to można liczyć na dość atrakcyjne finansowanie wynajmu długoterminowego – wystarczy ok. 880 zł miesięcznie (wersji sedan), żeby cieszyć się włoskim kompaktem.
Sprawdź w katalogu samochodów: Fiat Tipo (dane techniczne).