Nowa Mazda CX-5 już w Polsce. Cena? Widać wpływ… Chińczyków

Zupełnie nowa Mazda CX-5 ma już pierwszą cenę na polskim rynku. Wbrew powszechnym praktykom, w stosunku do poprzedniej generacji, ten japoński SUV nie zdrożał, lecz wyraźnie staniał. Sprawdź, jak to auto wypada na tle rywali.
- Nowa Mazda CX-5 2026 urosła i zyskała na nowoczesności.
- Pod jej maską pracuje aż 2,5-litrowy silnik wolnossący, uzbrojony w układ miękkiej hybrydy.
- Trzecia generacja tego SUV-a jest dużo tańsza niż poprzednik.
Mazda na CX-5 trzeciej generacji kazała czekać długie 9 lat. Dotychczas ten japoński SUV był ceniony m.in. za atrakcyjną sylwetkę, przyjemne prowadzenie czy ponadprzeciętną jakość wykończenia.
Japończycy obiecują, że nowe wydanie tego samochodu powyższe cechy wyniesie na wyższy poziom. Jednocześnie stało się ono tańsze niż poprzednik, wyceniany na 160 900 zł. Tyle trzeba było zapłacić za odmianę wprawianą w ruch przez 165-konny silnik 2.0 z podstawowym wyposażeniem.
TUTAJ przeczytasz megatest Mazdy 3 e-Skyactiv-X.
Nowa Mazda CX-5 2026: od 139 900 zł
Nowej Maździe CX-5 2026, kosztującej 139 900 zł, na razie musi wystarczyć niższa moc. Jej 2,5-litrowa jednostka e-Skyactiv G dysponuje bowiem 141 KM i 238 Nm maksymalnego momentu obrotowego (pomiędzy 3500 a 3750 obr./min). Jest za to wspomagana przez 24-woltowy układ miękkiej hybrydy. A to powinno pozytywnie odbijać się na zużyciu paliwa i reakcjach w niskim zakresie obrotów.
Silnik standardowo współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną, zaopatrzoną w nowe sterowanie konwerterem momentu obrotowego. W rezultacie przełączanie pomiędzy biegami ma być płynniejsze i bardziej zdecydowane niż do tej pory.
Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,5 s (FWD) lub 10,9 s (AWD). Prędkość maksymalna to, odpowiednio, 187 lub 185 km/h. Średnie zużycie benzyny ma się kształtować na poziomie od 7,3 do 7,7 l na 100 km. Zbiornik paliwa ma 56 l (FWD) lub 58 l (AWD).
Na tle poprzednika nowa Mazda CX-5 2026 wyraźnie urosła. Mierzy teraz aż 469 cm długości (+11,5 cm), 186 cm szerokości (+1,5 cm) oraz 169 cm wysokości (+3 cm). Rozstaw osi zwiększył się z 270 do 281 cm, co powinno przełożyć się na wyraźne zwiększenie przestrzeni dla pasażerów kanapy. Co ciekawe, wymiarami nowe CX-5 mocno zbliżyło się do CX-60 (474 cm długości).
TUTAJ przeczytasz megatest Chery Tiggo 7.
Cztery wersje wyposażenia
Nowa Mazda CX-5 2026 w podstawowej wersji wyposażenia Prime-Line, oferowanej wyłącznie z napędem na przednie koła (FWD), zawiera m.in.:
- 17-calowe felgi aluminiowe
- reflektory LED
- 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników
- 12,9-calowy centralny ekran dotykowy z wbudowanymi usługami Google
- łączność Apple CarPlay i Android Auto
- system audio z 8 głośnikami
- aktywny tempomat Mazda Radar Cruise Control
- system automatycznego hamowania awaryjnego Smart Brake Support
- tapicerkę materiałową
- kierownicę i dźwignię automatu obszyte skórą
Docelowo gama nowej Mazdy CX-5 2026 ma obejmować cztery wersje wyposażenia. Obok Prime-Line, to Centre-Line, Exclusive-Line oraz Homura. Ich szczegółowy cennik zostanie opublikowany na początku września bieżącego roku.
Pierwsze samochody w ręce klientów trafią w lutym 2026 roku.
TUTAJ przeczytasz test nowego MG HS-a.
Nowa Mazda CX-5 2026: metamorfoza w kabinie
Nowa Mazda CX-5 największą rewolucję przeszła w kabinie. Z kokpitu zniknęły pokrętła klimatyzacji, czy panel do zarządzania systemem informacyjno-rozrywkowym. Ten ostatni korzysta z dotykowego ekranu o przekątnej 12,9 lub 15,6”. Według słów Japończyków „oferuje obsługę zbliżoną do smartfona oraz konfigurowalny ekran główny z szybkim dostępem do najczęściej używanych funkcji”.
Kolejna nowość to wbudowane środowisko Google, jak asystent AI, rozpoznający m.in. naturalne komendy, mapy Google czy sklep Google. Ten ostatni zapewnia dostęp do licznych aplikacji. Standardowym wyposażeniem nowej Mazdy CX-5 2026 jest również drugi ekran zegarów o przekątnej 10,25”. Uzupełnia go wyświetlacz head-up, który bezpośrednio „rzuca” informacje na przednią szybę.
Japończycy zapewniają, że nowa Mazda CX-5 2026 ma starannie dobrane materiały. Dzięki temu w jej kabinie można liczyć na przyjemną atmosferę. Podkreśla ją również oświetlenie nastrojowe w drzwiach, zapewniające wybór 1 z 7 różnych kolorów.
Bagażnik mierzy od 583 do 2019 l. Poza tym każdy wariant nowej Mazdy CX-5 2026 uciągnie przyczepę o masie nieprzekraczającej 2000 kg.
TUTAJ przeczytasz megatest Mazdy MX-5.
Cena na tle rywali
Nowa Mazda CX-5 2026, będąca obecnie samochodem z pogranicza klas kompaktowej i średniej, wkracza do bardzo licznego segmentu SUV-ów. Jak jej podstawowa cena 139 900 zł wypada na tle rywali? Oto odpowiedź:
- BAIC 5: 132 800 zł (1.5 turbo, 177 KM, AT, 0-100 km/h w 7,8 s, 9,2 l/100 km)
- Chery Tiggo 7 Essential: 124 900 zł (1.6 turbo, 147 KM, AT, 0-100 km/h w 10,3 s, 7,0 l/100 km)
- Citroen C5 Aircross Hybrid You: 132 900 zł (1.2 turbo, hybryda, AT, 145 KM, 0-100 km/h w 11,2 s, 5,4-5,6 l/100 km)
- Cupra Terramar 1.5 eTSI: 180 200 zł (1.5 turbo, mild hybrid, AT, 150 KM, 0-100 km/h w 9,3 s, 6,1-6,5 l/100 km)
- Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MT Modern: 127 900 zł (1.6 turbo, 150 KM, MT, 0-100 km/h w 10,1 s, b.d.)
- Jaecoo 7 1.6 T-GDI FWD Urban: 139 900 zł (1.6 turbo, 147 KM, AT, 0-100 km/h w 10,3 s, 7,0 l/100 km)
- Kia Sportage 1.6 T-GDI 160 6MT FWD M: 126 900 zł (1.6 turbo, 160 KM, MT, 0-100 km/h w 9,9 s, 6,7-7,2 l/100 km)
- MG HS 1.5 T M/T Excite: 109 900 zł (1.5 turbo, MT, 170 KM, 0-100 km/h w 9,4 s, 7,4 l/100 km)
- Opel Grandland Turbo Hybird eDC6: 136 700 zł (1.2 turbo, hybryda, AT, 145 KM, 0-100 km/h w 10,2 s, 5,5-5,6 l/100 km)
- Renault Austral mild hybrid 160 auto evolution: 149 200 zł (1.2 turbo, mild hybrid, AT, 158 KM, 0-100 km/h w 9,7 s, 6,2-6,5 l/100 km)
- Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI Life: 155 590 zł (1.5 turbo, mild hybrid, AT, 131 KM, 0-100 km/h w 10,2 s, 5,9 l/100 km)






























