70% nowych części nie pomogło. Stellantis ogłasza ogromną akcję serwisową dla silnika 1.2 Turbo

Silnik 1.2 PureTech znów z problemami. Stellantis ogłasza ogromną akcję serwisową, obejmującą jednostki trzeciej generacji, a więc z łańcuchem rozrządu zamiast paska. W samej Francji dotyczy ona niemal 238 tys. samochodów.
- Nowa generacja silnika 1.2 PureTech, zwana Turbo, wciąż niepozbawiona wad.
- Koncern Stellantis ogłasza akcję serwisową obejmującą 238 tys. pojazdów.
- Może w nich dojść do potencjalnych wycieków paliwa.
Jednostka 1.2 PureTech do świata motoryzacji weszła z drzwiami. Dynamiczna, oszczędna i z niezłą kulturą pracy – od 2014 do 2018 zdobyła tytuł Międzynarodowego Silnika Roku w kategorii 1.0-1.4 l.
Dość szybko jednak okazało się, że nie jest bez wad. Największa dotyczyła paska rozrządu umieszczonego w kąpieli olejowej. Do tego dochodziły również inne problemy, o czym więcej przeczytasz TUTAJ.
W końcu Stellantis zdecydował się na wprowadzenie nowej generacji 1.2 PureTech, co miało miejsce w 2023 roku. Poprawiono lub wymieniono w niej 70% podzespołów, a wadliwy pasek rozrządu zastąpiono łańcuchem. Niestety, znów coś poszło nie tak.
TUTAJ przeczytasz o silnikach z paskiem rozrządu w kąpieli olejowej.
Nowy silnik 1.2 PureTech: ryzyko pożaru
Koncern Stellantis właśnie ogłosił bowiem prewencyjną akcję serwisową, obejmującą 237 992 pojazdów tylko na rynku francuskim, wyprodukowanych od 2023 roku.
W napędzających je silnikach 1.2 PureTech „może wystąpić wyciek paliwa przewodu wysokiego ciśnienia między pompą wysokiego ciśnienia a listwą paliwową z powodu poluzowanych nakrętek” – czytamy w informacji prasowej.
Może to prowadzić więc nie tylko do wycieków paliwa, ale również do ryzyka pożaru. Stellantis podkreśla jednak, że prawdopodobieństwo wystąpienia go jest niezwykle niskie, ale apeluje do kierowców o zachowanie czujności.
Powinni być oni szczególnie wyczuleni na zapach benzyny w kabinie, jej zwiększone zużycie oraz na komunikaty pojawiające się w kokpicie. W powyższych przypadkach zaleca się natychmiastowe zatrzymanie samochodu i wezwanie pomocy.
TUTAJ przeczytasz test Citroena C3 Aircrossa.
Nowy silnik 1.2 PureTech: szybka naprawa
Akcją serwisową są objęte pojazdy wyposażone w silnik 1.2 PureTech trzeciej generacji, wytwarzane od 2023 roku i współpracujące z układem hybrydowym. Czyli o mocy 100-145 KM.
Usługa naprawy ma być szybka i oczywiście bezpłatna. Polega na dokręceniu nakrętek przewodów wysokiego ciśnienia oraz śrub listwy wtryskowej.
Lista modeli objętych akcją serwisową:
- Peugeot: 208, 308, 408, 2008, 3008, 5008
- Citroen: C3, C3 Aircross, C4, C4X, C5 Aircross, C5X
- DS: DS 3 Crossback i DS 4
- Opel: Astra, Corsa, Frontera, Grandland, Mokka
- Fiat: 600, Grande Panda
- Jeep: Avenger
- Alfa Romeo: Junior
- Lancia: Ypsilon