16 lipca 2025

70% nowych części nie pomogło. Stellantis ogłasza ogromną akcję serwisową dla silnika 1.2 Turbo

Silnik 1.2 PureTech

Silnik 1.2 PureTech znów z problemami. Stellantis ogłasza ogromną akcję serwisową, obejmującą jednostki trzeciej generacji, a więc z łańcuchem rozrządu zamiast paska. W samej Francji dotyczy ona niemal 238 tys. samochodów.

  • Nowa generacja silnika 1.2 PureTech, zwana Turbo, wciąż niepozbawiona wad.
  • Koncern Stellantis ogłasza akcję serwisową obejmującą 238 tys. pojazdów.
  • Może w nich dojść do potencjalnych wycieków paliwa.

Jednostka 1.2 PureTech do świata motoryzacji weszła z drzwiami. Dynamiczna, oszczędna i z niezłą kulturą pracy – od 2014 do 2018 zdobyła tytuł Międzynarodowego Silnika Roku w kategorii 1.0-1.4 l.

Dość szybko jednak okazało się, że nie jest bez wad. Największa dotyczyła paska rozrządu umieszczonego w kąpieli olejowej. Do tego dochodziły również inne problemy, o czym więcej przeczytasz TUTAJ.

W końcu Stellantis zdecydował się na wprowadzenie nowej generacji 1.2 PureTech, co miało miejsce w 2023 roku. Poprawiono lub wymieniono w niej 70% podzespołów, a wadliwy pasek rozrządu zastąpiono łańcuchem. Niestety, znów coś poszło nie tak.

TUTAJ przeczytasz o silnikach z paskiem rozrządu w kąpieli olejowej.

Nowy silnik 1.2 PureTech: ryzyko pożaru

Koncern Stellantis właśnie ogłosił bowiem prewencyjną akcję serwisową, obejmującą 237 992 pojazdów tylko na rynku francuskim, wyprodukowanych od 2023 roku.

W napędzających je silnikach 1.2 PureTech „może wystąpić wyciek paliwa przewodu wysokiego ciśnienia między pompą wysokiego ciśnienia a listwą paliwową z powodu poluzowanych nakrętek” – czytamy w informacji prasowej.

Może to prowadzić więc nie tylko do wycieków paliwa, ale również do ryzyka pożaru. Stellantis podkreśla jednak, że prawdopodobieństwo wystąpienia go jest niezwykle niskie, ale apeluje do kierowców o zachowanie czujności.

Powinni być oni szczególnie wyczuleni na zapach benzyny w kabinie, jej zwiększone zużycie oraz na komunikaty pojawiające się w kokpicie. W powyższych przypadkach zaleca się natychmiastowe zatrzymanie samochodu i wezwanie pomocy.

TUTAJ przeczytasz test Citroena C3 Aircrossa.

Nowy silnik 1.2 PureTech: szybka naprawa

Akcją serwisową są objęte pojazdy wyposażone w silnik 1.2 PureTech trzeciej generacji, wytwarzane od 2023 roku i współpracujące z układem hybrydowym. Czyli o mocy 100-145 KM.

Usługa naprawy ma być szybka i oczywiście bezpłatna. Polega na dokręceniu nakrętek przewodów wysokiego ciśnienia oraz śrub listwy wtryskowej.

Lista modeli objętych akcją serwisową:

  • Peugeot: 208, 308, 408, 2008, 3008, 5008
  • Citroen: C3, C3 Aircross, C4, C4X, C5 Aircross, C5X
  • DS: DS 3 Crossback i DS 4
  • Opel: Astra, Corsa, Frontera, Grandland, Mokka
  • Fiat: 600, Grande Panda
  • Jeep: Avenger
  • Alfa Romeo: Junior
  • Lancia: Ypsilon