15 października 2025

Zupełnie nowe Renault Clio szóstej generacji ma już swoje ceny. Czy warto czekać na nowość znad Sekwany?

Renault Clio ceny

Renault Clio to najczęściej wytwarzany francuski samochód – powstał w liczbie 17 mln sztuk. Piąta generacja nadal jest bardzo popularna, ale koncern na tegorocznych targach IAA w Monachium zaprezentował już jej następcę. Ten francuski samochód urzeka swoim atrakcyjnym wyglądem, a teraz już wiadomo, czy idzie za tym równie atrakcyjna cena. Ile trzeba zapłacić?

  • Ujawniono ceny szóstej generacji Renault Clio.
  • Trzy warianty wyposażenia i nowy układ hybrydowy.
  • Rynkowa premiera nad Wisłą planowana jeszcze w listopadzie bieżącego roku.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

W ubiegłym miesiącu Renault pokazało światu szóste wcielenie Clio. To nowość, choć piąta generacja nadal sprzedaje się świetnie – w pierwszym półroczu bieżącego roku uplasowała się na drugim miejscu wśród europejskich bestsellerów. Nabywców znalazło 122 489 szt. tego auta.

Mały francuski hatchback jest w ofercie od 35 lat i na przestrzeni tego okresu regularnie rósł. Nie inaczej jest tym razem. Szóstą generację Clio oparto na tej samej platformie, co poprzednika – CMF-B. Mimo to Clio jest większe. Na długość przybyło mu 6,7 cm i mierzy teraz 412 cm. O 3,9 cm zwiększyła się także szerokość i wynosi teraz 177 cm.

Design i stylistyka

Renault postawiło na sylwetkę przywodzącą na myśl nadwozia coupe o bardziej dynamicznych proporcjach. W ogóle nadwozie jest nowocześniej narysowane – widać to szczególnie w agresywnie wystylizowanym przodzie oraz opadającej tylnej szybie.

Clio szóstej generacji zachowuje klamki ukryte w słupkach C. Nowością są czarne nadkola, które w niższych wariantach wyposażenia mają matowe wykończenie, a w wyższych – błyszczące.

Podstawową jednostkę napędową stanowi 3-cylindrowy silnik 1.2 TCe o mocy 115 KM. Standardowo współpracuje on z 6-biegową skrzynią ręczną lub z nowo opracowaną przekładnią EDC. Samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 s. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,0-5,1 l/100 km, niezależnie od wybranej przekładni.

Wariant full hybrid 160 E-Tech

Na szczycie gamy pojawił się w pełni hybrydowy układ napędowy, znany z Dacii Bigster. Krótko mówiąc, jego serce stanowi 1,8-litrowa, czterocylindrowa jednostka, z którą współpracuje alternator z funkcją rozrusznika, elektryczny silnik trakcyjny, akumulator o pojemności 1,4 kWh oraz przekładnia wielotrybowa. Moc systemowa układu full hybrid E-Tech wynosi 160 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s i średnio na 100 km zużywa zaledwie 3,9 l paliwa.

Nowe Renault Clio 2026 ma oferować wybór trzech wariantów wyposażenia. To evolution, techno oraz esprit Alpine. Globalny serwis prasowy marki Renault poinformował, że pojazd został wyceniony we Francji.

Ceny Renault Clio evolution

Już pierwsza z wersji wyposażenia zawiera m.in. aktywny regulator prędkości, centralny wyświetlacz o przekątnej 10”, deskę rozdzielczą obitą tkaniną, klimatyzację czy wspomaganie parkowania tyłem.

Taki samochód kosztuje we Francji 19 900 euro (ok. 89 550 zł) z silnikiem TCe 115 i manualną skrzynią biegów. Klasyczna benzyna z automatem to wydatek 21 400 euro (ok. 96 300 zł). Wersja full hybrid E-Tech 160 kosztuje z kolei 24 600 euro (ok. 110 700 zł).

Ceny Renault Clio techno

Odmiana techno dorzuca do tego system multimedialny z usługami Google, automatyczną klimatyzację, przyciemniane szyby z tyłu, oświetlenie nastrojowe, dostęp bezkluczykowy, kamerę cofania, aluminiowe obręcze kół o średnicy 16” czy adaptacyjne światła drogowe.

Taki wariant kosztuje 23 900 euro (ok. 107 550 zł) w wersji z manualną skrzynią i silnikiem TCe 115. Dołożenie przekładni EDC zwiększa cenę do 25 400 euro (ok. 114 300 zł). Najdroższa jest full hybrid E-Tech 160, które producent wycenił na 27 600 euro (ok. 124 200 zł).

Ceny Renault Clio esprit Alpine

W nowym Renault Clio 2026 esprit Alpine znajdziemy ponadto ładowarkę indukcyjną, obręcze 18-calowe, zmienioną stylistykę przodu, monitorowanie martwego pola czy ostrzeganie o przeszkodach przy wyjeździe z miejsca parkingowego.

Najbogatsza wersja wyposażenia występuje z obiema jednostkami napędowymi, ale nie daje użytkownikowi możliwości wyboru manualnej przekładni. To dziwne, bo jej nazwa odwołuje się do marki Alpine, a przecież dziś to właśnie własnoręczne zmienianie przełożeń uchodzi za element sportowej jazdy.

W każdym razie esprit Alpine ze słabszą jednostką napędową to wydatek 27 600 euro (ok. 124 200 zł). Na końcu odmiana full hybrid kosztuje 29 300 euro (ok. 131 850 zł).

A kiedy ceny Clio w Polsce? Mówiąc w skrócie cenniki w polskich salonach zostaną ujawnione w listopadzie. Co ważniejsze wtedy również zostaną otwarte zamówienia. Pierwsi klienci nad Wisłą otrzymają kluczyki do nowych Clio dopiero w 2026 roku.

Na zakończenie aktualne Clio. Po pierwsze, samochód występuje obecnie tylko w jednej specyfikacji o nazwie Generation. Po drugie, to kompletnie wyposażone auto z ogrzewaniem foteli i kierownicy, systemem hands free, klimatyzacją automatyczną oraz oświetleniem LED. Najtańsza jest wersja TCe 90 z manualną przekładnią za 84 400 zł. Natomiast godny uwagi model z silnikiem Eco-G 100 kosztuje 85 800 zł.

RENAULT CLIO
RENAULT CLIO
RENAULT CLIO
RENAULT CLIO
RENAULT CLIO