12 września 2024

Imponuje komfortem i zasięgiem. Volkswagen ID.7 coraz popularniejszy

Volkswagen ID.7 Tourer - tył

Sprzedaż elektrycznego Volkswagena ID.7 w Niemczech rośnie bardzo dynamicznie. Czy to krótkotrwały efekt „świeżości”, czy może dłuższa dobra passa?

2234 aut – oto, ile Volkswagenów ID.7 sprzedano w Niemczech w lipcu tego roku. Sama liczba być może niewiele mówi, warto jednak zauważyć, że wynik z czerwca wynosił 1531 egzemplarzy, z maja 1191, a z kwietnia – tylko 495.

U naszych zachodnich sąsiadów ostatnie miesiące upłynęły pod znakiem spowolnienia na rynku aut elektrycznych. Podczas gdy w lipcu rejestracje samochodów na prąd w Belgii powiększyły się o 44%, a w Niderlandach o ponad 8% w stosunku do analogicznego okresu roku 2023, w Niemczech odnotowano spadek o 36,8%.

Jednym z powodów spadku sprzedaży za Odrą jest anulowanie programu rządowych zachęt finansowych do zakupu pojazdów elektrycznych. A to oznacza, że koszt samochodów pozostaje dla wielu nabywców zbyt wysoki – informuje portal elektromobilni.pl.

SPRAWDŹ ATRAKCYJNE FINANSOWANIE OTOMOTO Lease

Volkswagen ID.7: świetny start kombi

Segment elektryków mierzy się więc w Niemczech z pewnymi problemami, ale wyniki Volkswagena ID.7, czyli auta, z którym marka wiąże duże nadzieje, cieszą. Tak duży wzrost sprzedaży jest przede wszystkim spowodowany dołączeniem do gamy ID.7 wersji Tourer, czyli kombi (TUTAJ przeczytasz megatest ID.7).

To pokazuje ciekawe zjawisko. Mianowicie klienci szukający modelu klasy średniej są nadal… tradycjonalistami, nawet jeśli mówimy o aucie elektrycznym. Czyli preferują kombi, które w ostatnich latach na rynku jest wypierane przez SUV-y.

Volkswagen ID.7 powstaje w zakładzie w Emden. Obecnie wytwarzany jest tam również Volkswagen Arteon, ale w przyszłym roku jego rynkowa kariera dobiegnie końca. A wtedy w Emden będą produkowane jedynie modele elektryczne.

Szef fabryki ogłosił, że w przyszłym roku chciałby, aby z jej bram wyjechało 190 000 aut – to o 35,7% więcej niż obecnie. Połowę z tej liczby stanowią modele ID.4 i ID.7.

Z fabryki w Emden

190 000 samochodów to maksymalna wydajność zakładu przy pracy na dwie zmiany. Przy trzech zmianach sięga ona nawet 250 000 aut. Czy zwiększenie mocy przerobowych zakładu i wprowadzenie trzeciej zmiany będzie konieczne?

Jak na razie, prezes mówi o 190 000 aut, ale jeśli zainteresowanie będzie utrzymywać się na aktualnym poziomie, być może trzecia zmiana zostanie wprowadzona. Jak na razie, ze względu na zainteresowanie, czas oczekiwania na ID.7 wydłużył się do kilku miesięcy (TUTAJ przeczytasz o problemach Volkswagena).

W ciągu doby z Emden wyjeżdża 100 sztuk Volkswagena ID.7 w wersji liftback i aż 300 egzemplarzy odmiany Tourer. Oprócz tego, produkuje się tam też 400 egzemplarzy modelu ID.4. Podobne proporcje między wersją kombi a sedan mieliśmy przy okazji produkcji Passata w Emden – kombi cieszyło się o wiele większym zainteresowaniem.

Volkswagen ID.7 i rywale

Volkswagen ID.7 Tourer (dostępny w odmianach o mocy 286 KM i 340 KM w usportowionym wariancie GTX), to ewenement na rynku aut elektrycznych, wypełnionym przede wszystkim SUV-ami. Pozostałe modele tego typu to BMW i5 Touring i Audi A6 e-tron Avant, ale mówimy tu o samochodach nieco większych i droższych, z segmentu premium.

W Polsce Volkswagen ID.7 Tourer kosztuje od 283 590 zł.