Chery zdradziło ceny nowych hybrydowych SUV-ów. Tiggo 4 kosztuje od 95 900 zł. A co oferuje Tiggo 9?

Marka Chery weszła na polski rynek w czerwcu br., a już za kilka tygodni rozszerzy swoją gamę o 2 nowe SUV-y. Oba będą mieć napęd hybrydowy i atrakcyjne ceny. Oto co wiemy o modelach Tiggo 4 i Tiggo 9.
- Chery wprowadza na polski rynek dwa nowe SUV‑y – Tiggo 4 oraz Tiggo 9.
- Tiggo 4 to hybryda segmentu B.
- Z kolei Tiggo 9 to hybryda typu plug-in, która w trybie czysto elektrycznym może przejechać do 147 km.
6 października polska oferta Chery powiększy się o dwa nowe modele. Już dziś marka zdradziła najważniejsze szczegóły dotyczące tych aut. Mniejszy, czyli Tiggo 4, będzie hybrydowym SUV-em segmentu B. To oznacza, że stanie się podstawowym modelem w polskiej gamie marki.
Z kolei Tiggo 9 uplasuje się po drugiej stronie cennika, będąc flagową propozycją chińskiego wytwórcy. Ten 7-miejscowy SUV segmentu D dysponować będzie napędem hybrydowym typu plug‑in i zapewni zasięg przekraczający 1000 km.
Chery Tiggo 4: od 95 900 zł
To SUV segmentu B, który dostępny będzie w dwóch wersjach: Essential oraz Prestige. Podstawowa odmiana została wyceniona na 95 900 zł. Auto mierzy 423 cm długości i ma rozstaw osi na poziomie 261 cm. Nadwozie Chery 4 wykonano w ponad 60% z wysokowytrzymałej stali.
Chińczycy obiecują funkcjonalną kabinę, w której znajdziemy aż 34 schowki. Dla pasażerów drugiego rzędu przeznaczono 90 cm przestrzeni na nogi. Z kolei pojemność bagażnika to 430 l.
Na liście wyposażenia znajdą się m.in. diamentowa osłona chłodnicy, zintegrowane reflektory i światła tylne LED czy 17-calowe felgi aluminiowe. W kabinie dominuje podwójny ekran o łącznej przekątnej 24,6 cala, a system multimedialny dysponują łącznością Android Auto i Apple CarPlay.
Chery Tiggo 4 ma siedem poduszek powietrznych oraz zestaw 24 funkcji ADAS wspierających autonomiczną jazdę na poziomie L2.5. Wśród systemów pokładowych są adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, awaryjne hamowanie czy system monitorowania kierowcy. Stanowią one standardowe wyposażenie każdej wersji.
Wersja Prestige rozszerza listę wyposażenia m.in. o skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele, nastrojowe oświetlenie oraz panoramiczny system kamer HD 540 stopni, z systemem „przezroczystego podwozia”, umożliwiającym kierowcy obserwację otoczenia pojazdu.
Chery Tiggo 4 napędzane jest przez hybrydowy układ napędowy. Składa się on z silnika benzynowego o pojemności 1,5 l, dedykowanej przekładni DHT, baterii o pojemności 1,83 kWh oraz silnika elektryczny o mocy 204 KM. Łączna moc układu wynosi 163 KM, a maksymalny moment obrotowy to 260 Nm.
Takie parametry pozwalają przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy. Średnie zużycie paliwa według WLTP to 5,3 l/100 km, a zasięg całkowity dochodzi do 950 km. System hybrydowy może samodzielnie przełączać się pomiędzy trybami jazdy: elektrycznym, szeregowym, równoległym i rekuperacyjnym.





Chery Tiggo 9 to flagowy model marki
Tiggo 9 to 7-miejscowy SUV segmentu D zbudowany na nowej platformie T2X. Auto wyposażono w hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Składa się on z benzynowej jednostki 1,5T‑GDI, dwóch silników elektrycznych (przedniego i tylnego), generatora oraz 3-biegowej przekładni 3DHT. Tiggo 9 ma napęd na cztery koła i 428 KM mocy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.
Samochód dysponuje akumulatorem o pojemności 34,46 kWh. Zgromadzona w nim energia pozwala przejechać 147 km w trybie w pełni elektrycznym i nawet 1050 km w trybie mieszanym. Producent podaje, że szybkie ładowanie prądem stałym pozwala naładować baterię od 30% do 80% w zaledwie 18 minut.
Zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi 1,7 l/100 km. Po rozładowaniu baterii auto pracuje w trybie hybrydowym ze spalaniem 6,9 l/100 km.
Tiggo 9 ma 481 cm długości, 192,5 cm szerokości i 174,1 cm wysokości, przy rozstawie osi 280 cm. Drugi rząd siedzeń przesuwa się o 26 cm i ma funkcję ułatwiania dostępu do trzeciego rzędu poprzez elektryczne przesunięcie oraz położenie prawego fotela drugiego rzędu wraz z przesunięciem fotela pasażera z przodu.
Fotel kierowcy oferuje elektryczną regulację 8‑kierunkową, podparcie lędźwiowe i funkcję pamięci. Przednie fotele posiadają ogrzewanie, wentylację i masaż 10‑punktowy w pięciu trybach, a fotel pasażera – dodatkowo elektryczny podnóżek. Drugi rząd również wyposażono w wentylację i podgrzewanie.
Wyposażenie Tiggo 9
Bagażnik ma 143 l pojemności przy rozłożonych wszystkich rzędach i 819 l po złożeniu trzeciego rzędu. Maksymalna pojemność to 2065 l po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu. W kabinie znajduje się także 41 schowków oraz 35 warstw dźwiękochłonnych. Tryb dla zwierząt automatycznie utrzymuje temperaturę w zakresie 24‑26 °C, by zapewnić bezpieczeństwo pupila pozostającego chwilę wewnątrz pojazdu.
W standardzie znajdują się reflektory LED z dynamicznymi kierunkowskazami i 20‑calowe felgi z oponami Michelin. SUV ma ukryte elektryczne klamki drzwi oraz elektryczną klapę bagażnika z czujnikiem ruchu.
W Tiggo 9 znajdziemy centralny ekran dotykowy o przekątnej 15,6 cala i rozdzielczości 2,5K. Są też cyfrowe zegary (10,25 cala), wyświetlacz head-up oraz system kamer 540°. Pojazd oferuje także bezprzewodową ładowarkę do smartfonów (50 W ) oraz funkcję V2L o mocy 6,6 kW do zasilania urządzeń zewnętrznych. Auto ma także system automatycznego parkowania APA.
W wersji podstawowej znajdziemy m.in. 14‑głośnikowy system audio Sony (z aktywną redukcją hałasu), 64‑kolorowe oświetlenie nastrojowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system oczyszczania powietrza z filtrem zatrzymującym cząstki PM0,3 oraz panoramiczny dach o powierzchni 1,1 m².
Auto ma 10 poduszek powietrznych, a systemy bezpieczeństwa obejmują 25 funkcji ADAS, w tym m.in. automatyczne parkowanie, utrzymanie pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, awaryjne hamowanie, asystenta jazdy w korku, wykrywanie zmęczenia i czujnik obecności dziecka.
Premiera w Polsce
Polska premiera Chery Tiggo 4 oraz Tiggo 9 odbędzie się 6 października. Nowości dołączą do Tiggo 7 oraz Tiggo 8. Jak już wspomnieliśmy, cennik „czwórki” otworzy kwota 95 900 zł, a cenę „dziewiątki” poznamy w późniejszym terminie.
Auta najpewniej zostaną objęte taką samą gwarancją jak pozostałe modele marki. To oznaczałoby ochronę trwającą 7 lat lub 150 000 km (pierwsze 3 lata bez limitu). W przypadku wersji z systemem Super Hybrid obowiązuje gwarancja rozszerzona. Wynosi 8 lat lub 160 000 km i obejmuje akumulator, silnik oraz elektronikę.
Powłoka lakiernicza chroniona jest przez 3 lata przed uszkodzeniami, karoseria objęta 12‑letnią gwarancją na perforację spowodowaną korozją. Oryginalne części zamienne objęte są 2‑letnią gwarancją bez limitu kilometrów.






