2 lipca 2025

7-miejscowe Chery Tiggo 8 i rywale. Konkurent z Chin kosztuje jeszcze mniej!

Chery Tiggo 8

Chińskie Chery właśnie ogłosiło pierwsze polskie ceny swoich modeli. Początkowo do sprzedaży trafiły dwa SUV-y z napędem spalinowym lub hybrydowym. Jednym z nich jest nowoczesne, 7-miejscowe Tiggo 8, które kosztuje rewelacyjne 149 900 zł. Ale jeszcze mniej trzeba zapłacić za pewnego chińskiego rywala.

  • Polska jest pierwszym krajem, w którym debiutuje Chery.
  • Sprzedaż ruszyła już w lipcu, początkowo w 11 salonach.
  • Tiggo 8 to średniej klasy SUV, mieszczący 7 osób.

Koncern Chery w Polsce do tej pory znany był z dwóch marek. To Omoda i Jaecoo. Obie cieszą się nad Wisłą dużą popularnością klientów, o czym świadczy, odpowiednio, druga i trzecia pozycja wśród producentów aut z Chin w ciągu pierwszych 5 miesięcy 2025 roku.

Teraz dołącza do nich marka-matka. Czyli Chery, które na razie w ofercie ma dwa SUV-y w postaci Tiggo 7 i Tiggo 8. W późniejszym terminie pojawią się Tiggo 4 i Tiggo 9. Pierwszy z napędem hybrydowym, a drugi – jako hybryda plug-in.

TUTAJ przeczytasz opinie użytkowników na temat samochodów marki Jaecoo.

SUV klasy średniej

Chery Tiggo 8 mierzy 472 cm długości, 186 cm szerokości oraz 170 cm wysokości, a jego rozstaw osi to 271 cm. Standardowo przewiezie 7 pasażerów i zapewnia szerokie możliwości aranżacji wnętrza.

Bagażnik pomieści od 193 l przy komplecie pasażerów przez 889 l przy dwóch tylnych rzędach schowanych w podłodze po 1930 l. W tym ostatnim przypadku taką przestrzeń uzyskuje się po złożeniu obu tylnych rzędów.

Tak samo jak mniejsza „siódemka”, również Chery Tiggo 8 będzie dostępne w wariancie spalinowym lub jako hybryda plug-in o mocy systemowej 279 KM.

Odmiana benzynowa 1.6 T-GDI wyciska z siebie 145 KM, współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,8 s i średnio na 100 km zużywa 7,8 l paliwa.

TUTAJ poznasz polską ofertę Chery.

Chery Tiggo 8 i rywale: ceny

Główni rywale Chery Tiggo 8 w podstawowej odmianie Essential to:

  • JAC JS8 Pro 1.5T 7-os.: 139 900 zł
  • Peugeot 5008 Hybrid Allure: 165 500 zł
  • Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV Selection: 170 150 zł (+5100 zł za trzeci rząd siedzeń)
  • Volkswagen Tayron 1.5 eTSI Life: 183 690 zł (+4490 zł za trzeci rząd siedzeń)
  • Kia Sorento HEV L: 223 400 zł

TUTAJ przeczytasz, jak jeździ Jaecoo 7 PHEV.

Chery Tiggo 8 i rywale: wyposażenie

Chery Tiggo 8, co typowe dla modeli z Chin, w podstawowej odmianie Essential ma praktycznie kompletne wyposażenie seryjne. Co powinien mieć w standardzie rodzinny SUV klasy średniej?

Jako „zestaw obowiązkowy” należy przyjąć: reflektory LED, obręcze aluminiowe, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dostęp bezkluczykowy, adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola, system multimedialny, podgrzewanie foteli, 2-strefową klimatyzację i zestaw kamer dookoła nadwozia.

  • Chery Tiggo 8 1.6 T-GDI Essential: reflektory LED, 19-calowe obręcze aluminiowe, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dostęp bezkluczykowy, adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola, system multimedialny, podgrzewanie foteli, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, zestaw kamer dookoła nadwozia
  • JAC JS8 Pro 1.5T 7-os.: reflektory LED, 19-calowe obręcze aluminiowe, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dostęp bezkluczykowy, adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola, system multimedialny, podgrzewanie foteli, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, zestaw kamer dookoła nadwozia
  • Peugeot 5008 Hybrid: reflektory LED, 18-calowe obręcze aluminiowe, czujniki parkowania z tyłu, dostęp bezkluczykowy, system multimedialny, podgrzewanie foteli, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, kamera cofania
  • Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV Selection: reflektory LED, 18-calowe obręcze aluminiowe, czujniki parkowania z tyłu, dostęp bezkluczykowy, system multimedialny, podgrzewanie foteli, 3-strefowa klimatyzacja, kamera cofania
  • Volkswagen Tayron 1.5 eTSI Life: reflektory LED, 17-calowe obręcze aluminiowe, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola, system multimedialny, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna, kamera cofania
  • Kia Sorento HEV L: reflektory LED, 19-calowe obręcze aluminiowe, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dostęp bezkluczykowy, adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola, system multimedialny, podgrzewanie foteli, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, kamera cofania

TUTAJ przeczytasz, jak jeździ Skoda Kodiaq RS.

Chery Tiggo 8 i rywale: układ napędowy

Chery Tiggo 8 jest wprawiane w ruch przez 4-cylindrowy silnik 1.6 T-GDI o mocy 145 KM. Współpracuje on 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową, z której moment obrotowy wędruje do kół przedniej osi.

Peugeot 5008 i Kia Sorento dysponują napędami w pełni hybrydowymi. Z kolei Skoda Kodiaq i Volkswagen Tayron korzystają z 1,5-litrowych jednostek eTSI, zaopatrzonych w układ miękkiej hybrydy. Standardem u każdego z rywali Chery Tiggo 8 jest przekładnia automatyczna.

  • Chery Tiggo 8 1.6 T-GDI Essential – silnik R4, turbo, 145 KM, skrzynia AT7, 0-100 km/h w 10,8, średnie zużycie paliwa: 7,8 l/100 km
  • JAC JS8 Pro 1.5T 7 os. – silnik R4, turbo, 175 KM, skrzynia AT7, 0-100 km/h w b.d., średnie zużycie paliwa: b.d.
  • Peugeot 5008 Hybrid Allure – silnik R3, turbo + silnik elektryczny, 145 KM, skrzynia AT6, 0-100 km/h w 11,3 s, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,9 l/100 km
  • Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV Selection – silnik R4, turbo, 150 KM, skrzynia AT7, 0-100 km/h w 9,7 s, średnie zużycie paliwa: 5,9-6,4 l/100 km
  • Volkswagen Tayron 1.5 eTSI Life – silnik R4, turbo, 150 KM, skrzynia AT7, 0-100 km/h w 9,6 s, średnie zużycie paliwa: 5,8 l/100 km
  • Kia Sorento HEV – silnik R4, turbo + silnik elektryczny, 215 KM, skrzynia AT6, 0-100 km/h w 9,4 s, średnie zużycie paliwa: 6,2-6,8 l/100 km

TUTAJ przeczytasz, jak jeździ Volkswagen Tayron.

Wymiary zewnętrzne i pojemność bagażnika

  • Chery Tiggo 8 1.6 T-GDI Essential: 472 x 186 x 170 (dł. x szer. x wys.); pojemność bagażnika: 193/889/1930 l (za 3./2./1. rzędem siedzeń)
  • JAC JS8 Pro 1.5T: 482 x 187 x 176 cm (dł. x szer. x wys.); pojemność bagażnika: 1253/2153 l (za 2./1. rzędem siedzeń)
  • Peugeot 5008 Hybrid Allure: 479 x 189 x 169 cm (dł. x szer. x wys.); pojemność bagażnika: 348/916/2232 l (za 3./2./1. rzędem siedzeń)
  • Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV Selection: 476 x 186 x 168 cm (dł. x szer. x wys.); pojemność bagażnika: 340/835/2035 l (za 3./2./1. rzędem siedzeń)
  • Volkswagen Tayron 1.5 eTSI Life: 479 x 185 x 167 cm (dł. x szer. x wys.); pojemność bagażnika: 885/2090 l (za 2./1. rzędem siedzeń)
  • Kia Sorento HEV: 481 x 190 x 170 cm (dł. x szer. x wys.); pojemność bagażnika: 179/813/1996 l (za 3./2./1. rzędem siedzeń)

Chery Tiggo 8 i rywale: gwarancja

Chery na swoje samochody w Polsce zapewnia 7-letnią gwarancję mechaniczną z limitem 150 000 km. W przypadku odmian plug-in elementy układu hybrydowego mają dłuższą ochronę, liczącą 8 lat lub 160 000 km.

  • Chery Tiggo 8 1.6 T-GDI Essential: 7 lat lub 150 000 km
  • JAC JS8 Pro 1.5T 7-os.: 5 lat gwarancji lub 150 000 km
  • Peugeot 5008 Hybrid Allure: 2 lata bez limitu km
  • Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV Selection: 2 lata bez limitu km
  • Volkswagen Tayron 1.5 eTSI Life: 2 lata bez limitu km
  • Kia Sorento HEV: 7 lat lub 150 000 km

PODSUMOWANIE

Nowe Chery Tiggo 8 z pewnością może być ciekawą alternatywą dla renomowanych rywali. Ze swoimi ceną, wyposażeniem i gwarancją zostawia ich daleko w tyle, choć ma groźnego, a na dodatek tańszego konkurenta z Państwa Środka w postaci JAC-a JS8 Pro.

Z drugiej strony silnik Tiggo 8 zużywa więcej paliwa, szczególności na tle Peugeota. Poza tym to auto o nieco mniejszych wymiarach i z mniej pojemnym bagażnikiem. Zachętą dla potencjalnych klientów, przynajmniej na razie, może być dobre przyjęcie samochodów marek Omoda i Jaecoo na polskim rynku.

Chery Tiggo 8 przód
Chery Tiggo 8 bok
Chery Tiggo 8 tył bok
Chery Tiggo8
Chery Tiggo 8 wnętrze